תמלילי החקירה

הילד-מחבל בן ה-11: "קניתי מספריים, חיפשנו יהודים"

הילד-מחבל בן ה-11, שביצע יחד עם בן דודו את פיגוע הדקירה ברכבת הקלה בפסגת זאב, שחזר בחקירתו את השתלשלות האירוע: "קניתי מספריים וחיפשנו יהודים לדקור. דקרתי את המאבטח בראש" (חדשות)

זירות הפיגוע (צילום: Muammar Awad/Flash90)

הילד-מחבל בן ה-11, שביצע יחד עם בו דודו בן ה-14 את פיגוע הדקירה ברכבת הקלה בפסגת זאב לפני כשבועיים, שחזר בחקירתו את השתלשלות האירוע. הילד סיפר בחקירתו, שפורסמה הערב (רביעי) ב"חדשות 2", כי בן דודו שכנע אותו לבצע את הפיגוע, זאת כנקמה על מותו של קרוב משפחתם שחוסל כשניסה לדקור שוטר בשער שכם בירושלים.

"נפגשתי עם בן דודי בכניסה לבית הספר", סיפר המחבל בן ה-11. "המנהלת סירבה להכניס אותנו כי ההורים לא שילמו את שכר הלימוד. נסענו משועפאט לשער שכם כדי לדקור חייל, אך לא עשינו זאת כיוון שהחיילים היו בקבוצות ולא היה חייל בודד. ואז הוא אמר לי בוא נעשה פיגוע ביחד כנקמה על מות מוחמד עלי. הוא פתח את התיק והראה לי את הסכין. בשער שכם קניתי מספריים ואז עלינו על הרכבת הקלה וחיפשנו יהודים לדקור".

כזכור, קרובי משפחתם סיפרו מיד לאחר האירוע כי הם לא מאמינים שהילדים הפכו למחבלים וכי לא הייתה להם כוונה לרצוח יהודים. אלא שמדבריו של המחבל ניתן להבין כמובן אחרת.

לדבריו, במהלך הנסיעה עלו שני מאבטחים, אך הם החליטו שלא לתקוף אותם. "החלטנו לא לדקור אותם כי הם היו שניים" סיפר המחבל. "בהמשך אחד מהם ירד ומיד תקפנו את זה שנשאר. אני דקרתי אותו בראש, בן דודי דקר אותו בחזה ובבטן עד שהמאבטח הדף אותי וירה בי שלושה כדורים בבטן".

הוא הוסיף, "רציתי למות כשהיד אך עכשיו הבנתי שעשיתי טעות ואני מתחרט עליה. עשיתי טעות. אני רוצה להיות בבית הספר כמו כל אדם רגיל. אני לא רוצה להתנגד יותר לכיבוש".

בן דודו בן ה-14 אמר בחקירתו: "לא התכוונתי להרוג. רציתי לפצוע את המתנחל ששרף את מוחמד אבו חדיר. אמרו שהוא מפגר ושלחו אותו הביתה. אז אני קטין ואני גם צריך ללכת הביתה".

לדבריו, "הישראלים כובשים אותנו ואני כועס על מה שקורה בעזה רציתי לנקום ביהודים שמענים אותנו". על ההחלטה שלא לדקור את הנוסעים אלא רק שוטרים או מאבטחים אמר: "היהודים שהיו ברכבת היו מבוגרים ונשים, וזאת בושה לדקור אותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר