לא רק בישראל

ייצוגית נגד ישיבות בארה"ב: "לא מלמדות מספיק לימודי חול"

מספר משפחות הגישו תביעה ייצוגית נגד ישיבות וחיידרים בארה"ב מאחר ו"לא מלמדים בהם מספיק לימודי חול". מחוקקים ברוקלנד: נטיל סנקציות כלכליות נגד מוסדות שלא יעמדו בתקנות (בתפוצות)

צעירי חרדים בניו יורק. אילוסטרציה (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

תביעה ייצוגית נגד מוסדות חינוך חרדים: בימים האחרונים הוגשה תביעה ייצוגית נגד מספר 'חיידרים' וישיבות במחוז רוקלנד בניו יורק, זאת לאחר שתושבים בשכונה טענו כי בחיידר החרדי לא מלמדים מספיק לימודי חול כנדרש בחוק המקומי. התביעה הוגשה גם נגד הממשל המקומי שאמור לאכוף את הנושא.

החיידרים והישיבות אמנם מוגדרים כמוסדות לימוד פרטיים, אך התביעה שהוגשה על ידי מספר הורים בשכונה בה שוכנים מוסדות הלימוד החרדיים, טוענת כי החוק המקומי דורש מהרשויות להתערב ולוודא כי התלמידים בבתי הספר הפרטיים אכן לומדים את לימודי החול הנדרשים.

התובעים מסרו כי הם רוצים כי תושבי השכונה יוכלו לקבל "חינוך איכותי ומלא כנדרש בחוק" כשהם תוקפים את מוסדות החינוך החרדיים וטוענים כי לא ייתכן כי הורים ותלמידים יאלצו לפנות לבית המשפט על מנת שיקבלו "את החינוך שהחוק מחייב".

החשש: המוסדות יאבדו את התקציבים

לאחר הגשת התביעה, שכאמור הוגשה גם נגד הרשויות, הודיעו מחוקקים בבית המחוקקים המחוזי המקומי כי יעבירו חוק שיחייב את המוסדות הפרטיים ללמד את כל לימודי החול הנדרשים, ובמידה ולא ילמדו ינקטו נגדם סנקציות משמעותיות, ביניהן שלילת כל התקציבים הממשלתיים והעירוניים.

המחוקקים גם דורשים את הגברת הפיקוח על המוסדות הפרטיים על מנת שלא לאפשר למוסדות הפרטיים להציג כאילו לומדים שם לימודי חול, כשעל פי ההצעה הפיקוח יתהדק ויושווה לכל הפחות לצורת הפיקוח ההדוק יותר בבתי הספר הציבוריים במדינה.

בקהילה החרדית בארה"ב חוששים מהתקדים שעלול להיווצר באם תתקבל התביעה נגד החיידרים והישיבות, כשעל פי החשש תביעות נוספות עלולות להיות מוגשות נגד מוסדות חרדיים בכל רחבי ניו יורק, מה שעלול להוביל לשלילת תקציבים ואף לסגירת מוסדות חינוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר