פרשת ההונאה במוסדות: הוארך מעצרם של ארבעה חשודים

בית המשפט האריך את מעצרם של החשודים בפרשת ההונאה במוסדות חרדים. מעצרם של שניים מהעצורים הוארך בשבוע, ומעצר שניים נוספים הוארך בחמישה ימים. חשודה חמישית שוחררה (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אחד העצורים בביהמ"ש, ביום ראשון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

פרשת ההונאה החרדית: בית המשפט השלום בירושלים האריך בצהריים (חמישי) את מעצרם של חלק מהחשודים בפרשת ההונאה במוסדות.

שניים מהחשודים יישארו במעצר לשבוע ימים ושניים אחרים יישארו במעצר לחמישה ימים. מנגד, שחרר השופט את העצורה היחידה בפרשה שהייתה עד כה במעצר בית בשל מצבה הרפואי.

השופט אמר כי "מדובר בפרשה רחבת היקף של מרמה שיטתית שהופנתה כלפי משרד החינוך, וזאת במטרה לקבל כספים שלא כדין למימון מוסדות חינוך. מפעל הונאה, שפעילותו התפרסה על פני זמן רב ועירבה מספר רב של גורמים".

ארבעת החשודים שנותרו במעצר הם - מרדכי הרשלר, אביגדור גולדשטיין, פנחס מנחם זידמן ושלמה ורטהיימר.

על פי החשד, החשודים הציגו בפני משרד החינוך כי תחת חסות העמותה פועל בית ספר וכולל לאברכים וקיבלו תמיכה כספית לאורך שנים ממשרד החינוך. כל זאת על פי החשד, על בסיס הצהרות כוזבות שהוצגו על ידם, הן של פרטי ורישום תלמידים, כולל תלמידים כאלו שאינם אזרחי המדינה והן עבור משרות הוראה שלא היו.

עוד עולה מהחקירה, כי כספי משרד החינוך שהועברו לעמותה הופקדו בחשבון בנק הרשום על שם העמותה. החשודים נהגו על פי החשד להוציא את הכספים מחשבון העמותה על ידי כך שרשמו צ'קים על סך סכומים שונים ופדו אותם במזומן במספר צ'יינג'ים בירושלים.

סך היקף הסכומים שהוצאו במרמה ממשרד החינוך כפי שעולה מהחקירה עד כה עומד על כ-3 מיליוני שקלים. במסגרת מעבר לחקירה גלויה, ביצעו חוקרי יחידת ההונאה של משטרת ירושלים בשיתוף אגף האכיפה במשרד החינוך, מעצר של החשודים וחיפוש הן בדירותיהם והן במש

המשטרה הוסיפה פרטים על הפרשה: "הגענו לחלפני כספים שדרכם העמותות מימשו את השיקים לכסף מזומן, הבאנו גם אנשים שקשורים לעמותות לחקירה. לאחר חקירה הוחלט שחלק מהם מגיעים להארכת מעצר. בשלב זה אי אפשר להגיד למי יש חלק גדול יותר או קטן יותר. גם עכשיו נחקרים מעורבים נוספים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר