בגלל תביעה לבית המשפט: האם עסקת הנדל"ן הגדולה בסכנה?

תביעה שהוגשה לבית המשפט מאיימת על ביטול אחת מעסקאות הנדל"ן הגדולות שנעשו בישראל במהלך השנים האחרונות בה היו אמורים להיבנות כ-5,000 יחידות דיור באזור בית שמש (נדל"ן)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שטחים באזור בית שמש. אילוסטרציה (צילום: יעקב לדרמן / Flash90)

עסקת הנדל"ן החרדית הגדולה בסכנה? תביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים מאיימת על ביטול אחת מעסקאות הנדל"ן הגדולות שנעשו בישראל במהלך השנים האחרונות שעיקרה הטענה כי כנסיה שהחזיקה בבעלות על קרקע באזור בית שמש מכרה אותה שוב ושוב, כך מדווח הבוקר במגזין ממון של "ידיעות אחרונות".

המדובר בעסקה של חברת 'אקה נדל"ן' שחכרה מהכנסיה כ-1,000 דונם באזור בית שמש תמורת 300 מיליון שקלים, אך לאחר פרסום העסקה טוענת חברת 'פנינת שמש' כי כבר בשנת 2010 קנתה את השטח מהכנסיה.

לפי הדיווח של עופר פטרסבורג, חברת אקה נדל"ן, בבעלות היזם אלי קליין מנגידי חסידות בעלזא, חכרה כ-960 דונם מהוותיקן בעיר בית שמש בסכום של 300 מיליון שקלים במטרה לבנות בשטח כ-5,000 יחידות דיור. בהמשך, לפי הפרוסמים, היו צפויים לרכוש שטח נוסף של כ-114 דונם, בסמוך לאזור התעשייה של העיר.

את הכנסייה ייצג עו"ד דוד שימרון אולם מיד לאחר פירסומה הגיש עו"ד ממשרדו של פרקליט הצמרת יגאל ארנון דרישה לביטול העיסקה מאחר והקרקע כבר נמכרה בעבר לחברה אחרת. בכתב התביעה מפורט כי התנהלות נציגי הכנסיה היתה שגויה ונציגיה מכרו את אותה הקרקע בפעם השלישית לחברת אקה נדל"ן.

בשנת 2004 התרחשה העיסקה הראשונה כשהכנסייה החכירה את השטח לחברת "קדמת עדן" במאה מיליון שקיםל, לימים הפרה הכנסייה את ההסכם כשהחברה תובעת אותם בבוררות,אולם למרות ההפסד בחרו בכנסייה למכור את הקרע בשנת 2010 לחברת פנינת שמש בסכום של 150 מיליון שקלים.

עו"ד דוד שימרון השיב בשם הכנסיה כי אינו מתייחס לענייני לקוחותיו אך מקורביו מציינים ל"ידיעות אחרונות" כי התביעה כנגד הכנסייה מופרכת מיסודה. לדבריהם: "מעולם לא נחתם עימם חוזה והתובעת לא מבציעה על חוזה כלשהו מעבר לסיכום פגישה לקראת עסקה".

מחברת אקה נדל"ן נמסר ל"ידיעות אחרונות, כי התביעה משוללת כל יסוד. "טענות התובעת מתייחסות למו"מ שנוהל לפני מספר שנים ולא הגיע כלל לכדי הסכם מחייב כלשהו ולאור זאת כל טענה המועלית נועדה לפגוע באמצעים פסולים בהסכם שנחתם בין אקה נדל"ן לכנסייה. החברה בוחנת הגשת תביעה שכנגד בגין נזקים שיגרמו לה כתוצאה מהגשת תביעה שקרית זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר