צפו בתרגיל

בכיר בחיל האוויר: "יש תיאום מלא עם הרוסים"

בסיום תרגיל רחב היקף של חיל האוויר, קצין בכיר בחיל התייחס להפלת המטוס הרוסי על ידי טורקיה ואמר כי תקרית כזו לא יכולה להתרחש עם ישראל, מאחר ושתי הצבאות מתואמים לחלוטין (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילומים: דו"צ)

בסיום תרגיל רחב היקף של חיל האוויר התייחס קצין בכיר בחיל לתרחיש בו מטוסים רוסים הפועלים בסוריה יתקפו מטוסים ישראלים וכן לתרחיש הפוך. לדבריו, תרחיש כזה לא יכול להתרחש מאחר ויש תיאום מוחלט בין שני הצבאות.

דבריו של הקצין מגיעים על רקע הפלת מטוס הקרב הרוסי בשמי גבול סוריה-טורקיה על ידי הצבט הטורקי. "הרוסים כאן. הם שחקן מרכזי ואי אפשר להתעלם ממנו", אמר הקצין, "אנחנו בעיקר רוצים להיות ב'חיה ותן לחיות'. רוסיה היא לא האויב, להיפך. המטוסים שלנו מנסים להימנע מחיכוך עם הרוסים והם מנסים להימנע מחיכוך איתנו. כדי שלא נביא את הטייסים של שני הצדדים למצב של סימני שאלה אנחנו לא מתקרבים".

לדבריו, "המדיניות שלנו היא שאנחנו לא תוקפים ולא מפילים או יורים בשום מטוס רוסי. לא הוא עלינו ולא אנחנו עליו. אנחנו חיים אחד ליד השני ולא אחד בתוך השני. כשצריך אנחנו יודעים לתאם את זה שלא נפריע אחד לשני".

עם זאת, לדברי הקצין חיל האוויר לא נזקק לאישור רוסי בכדי לפעול בשמי סוריה: "אנחנו לא מודיעים מראש לאף אחד. אנחנו דואגים לעשות את העבודה שלנו ואין כאן מנגנון של רשות או של לתקוף יחד".

דבריו נאמרו בסיום תרגיל רחב היקף, שכלל מגוון תרגילים התקפיים שדימו אלפי תקיפות תוך שעות. התרגיל נמשך שבוע והוא כלל יירוט וטיסות בהיקפים גדולים של מטוסי קרב יחד, ממספר טייסות מבסיס תל נוף, ובהן טייסות הקרב ומסוקי היסעור.

במהלך התרגיל דימו הטייסים תרחישים של התמודדות עם איומים מהקרקע, כמו סוללות נ"מ מתקדמות ותקיפת משגרי טילים ורקטות של חיזבאללה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר