"הסכסוך הוא לא לנצח" • חשיפה

סאטמר בקמפיין בעיתונות הערבית: "רצוננו לחיות בשלום"

על רקע המתיחות סביב הר הבית ופיגועי הטרור המתרבים, יוצא ארגון 'נטרונא', המזוהה עם חסידות סאטמר, בקמפיין מסיבי בעיתונות הערבית: "לא מצא הקב"ה כלי מחזיק ברכה אלא השלום" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הר הבית (צילום: שאטרסטוק)

על רקע המתיחות סביב הר הבית ופיגועי הטרור המתרבים, יוצא ארגון 'נטרונא', המזוהה עם חסידות סאטמר, בקמפיין מסיבי בעיתונות הערבית במזרח ירושלים מתוך מטרה לבדל את היהדות מן הציונות תוך הבעת קריאה לשלום והבהרה כי "דרכי התורה הם דרכי נועם", כפי שנחשף ב"כיכר השבת".

הקמפיין בערבית מסביר את חומרת האיסור המוטלת על העם היהודי סביב העליה להר הבית וקורא לשלום ולהבנה הדדית בכל תחומי החיים בין השכנים היהודים והערביים במזרח התיכון.

מי שעומד מאחורי הצעד הם רבני הארגון 'נטרונא', הידוע בארה"ב כארגון "True Torah Jews", שהחליטו לפתוח במסע פרסום בעולם, בעקבות גל פיגועי הטרור, כפי שהורה בשעתו האדמו”ר הרה"ק רבי יואל טייטלבוים מסאטמאר זצ"ל, כי החיוב מוטל למנוע שפיכות דמים ע"י פרסום לגויי העולם כי יהודים אינם מעוניינים במלחמה ורוצים לחיות בשלום עם שכיניהם בכל ארצות תבל.

עמדתה האידאולוגית של סאטמר מזה שנים רבות היא שכיהודים הנמצאים בגלות, ואין זה משנה אם תחת שלטון רשע או מלכות של חסד, אסור ליהודים להיגרר להתגרות בגויים או עשיית מעשים ופעולות שגורמים לכעס רב ופעולות נגד של טרור והסתה.

מסע הפרסום נאמד ב-75 אלף דולר והוא מגיע אחרי מכתב מיוחד מבד"ץ העדה החרדית בירושלים לראשי הארגון בבקשה שינצלו את הקשרים שלהם ויפרסמו את הדברים במזרח ירושלים ובגדה המערבית כפי שרגילים לפרסם בארה"ב.

המודעה בעיתון "אל קודס"

בקריאה ששלחו חברי בד"צ "העדה החרדית" לארגון "נטרונא" נאמר כי "באנו בדבר הצורך לפרסם בכל מקום שיהודים חרדים אין להם עניין וסיבה לעלות את הר הבית מקום מקדשינו שיבב"א... ואולי בגין כך ימנעו שפיכות דמים אשר לצערנו הגדול נתרבו לאחרונה, מי יתן ותחזור השלווה אל עיר וארה״ק והיה זה שכרכם".

"יש צורך חשוב להסביר לערבים כי יהודים חרדים אינם מיוצגים ע"י מדינת ישראל וגורמים רדיקליים אחרים שמלהיבים להבות השנאה", מסביר אחד העסקנים העומדים מאחורי הפרוייקט. בחסידות מקווים כי מסע השכנוע יפול על אוזנים קשובות ויביא לשכך מעט את האיבה.

אחד הגורמים בארגון מציין כי הפרסומת בעיתונים הגדולים של הערבים נכתבו בנוסח דומה למכתב שפרסם בזמנו הגאון רבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל בעקבות מאורעות הדמים בתרפ"ט, תחת הכותרת "דברי שלום ואמת", בו הוא הודיע שהיהדות החרדית מתנגדת לכל אלו שעולים להר הבית, ואין ברצון היהודים להלחם עם הערבים רק לחיות בשלום.

המאמר של הגרי"ח זוננפלד שהתפרסם אחרי כן גם בעיתון הערבי "השלום" ובעיתון האנגלי "פלסטיין בולטין", פונה לעם הערבי בארה"ק בקריאת שלום "לעשות את כל ההתאמצויות ואפשרוית להחזיר את השלום לאה"ק ולהסיר את החשדות והקנאה מלב כל התושבים", כי "היהודים תושבי אה"ק אין דורשים ח"ו רעת יתר התושבים, ומטוב הארץ טוב לכל היושבים בה".

המאמר מודיע נחרצות כי "היהודים אינם רוצים בשו"א לפשוט ידם במה שאינו שלהם, וביחוד אין שום יסוד להשמועה שהיהודים רוצים לרכוש את הר הבית".

"עתה", אומרים בארגון "כאשר הסכסוך הגיע לשפל חסר תקדים, החלטנו לצאת בקמפיין נרחב אצל ערביי מזרח ירושלים, בעיקר דרך פרסומת בעיתון הפופולארי "אל-קודס" יומון פלסטיני ערבי היוצא לאור במזרח ירושלים ולקרוא לשלום ולהרמוניה הדדית ולהסביר כי על פי התורה העלייה להר הבית אסורה

המודעות שנכתבו בשפה הערבית מסבירות כי הציונים אינם באי כוח של היהודים, ואינם מייצגים את התורה והאמונה היהודית המקורית וכי על פי היהדות יש איסור חמור לעלות להר הבית וכי העם היהודי מעוניין לגור בשלום ובשקט בכל מקום שהוא, כולל בארץ הקודש.

הארגון מוסיף וקורא: "אנו מושיטים ידינו אליכם לשלום, רצוננו לחיות באחווה וריעות עם שכנינו הערבים כבשנים קדמוניות. תפלתינו לה' שנשיג שלום מתוך הבנה הדדית ולא תוך אבידות אנושיים משום צד. כל פגיעה בבן אנוש הוא צער לה'".

"מצפים אנו לימים שכל העולם יכיר במלכות הבורא. הסכסוך הוא לא לנצח. כאשר האבק ישקע ישרור השלום, ואז מי שסייע לשלום ולאחוה יתוגמל על ידי הקב"ה. ולא מצא הקב"ה כלי מחזיק ברכה אלא השלום", נאמר בסוף המודעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר