הראשל"צ במתקפה • צפו

"נשות הכותל רוצות להתסיס, אסור להדליק נרות חנוכה בעזרת נשים"

הראשל"צ הגר"י יוסף, תקף במהלך שיעורו השבועי ב"יזדים", את נשות הכותל ופסק כי אסור להדליק נרות חנוכה בעזרת הנשים בכותל. "זה איסור של רפורמה, לנו יש את המסורת שלנו" • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: חזון יצחק )

נשות הפרובוקציה: הראשל"צ ונשיא בית הדין הרבני, הגאון רבי יצחק יוסף, יוצא הערב במתקפה נגד 'נשות הכותל' המבקשות להדליק נרות חנוכה בעזרת נשים ברחבת הכותל המערבי וקורא שלא לאפשר להם זאת.

במהלך שיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים' אמר הראשל"צ: "איפה מדליקים? בעזרת הגברים. חמישים שנה, כמובן גם לפני כן, לא הדליקו אצל הנשים. לא מדליקים בעזרת הנשים, מדין בית כנסת, מה זה קשור לעזרת נשים?".

"זה איסור של רפורמה. נשים שרוצות רפורמה, אז הם כמו שעושים קריאת התורה עם טלית - נשים בכותל המערבי - אז גם זה. הם רוצים להתקרב לרפורמים. לנו יש את המסורת שלנו. מדליקים בכותל רק בגברים, נשים לא מדליקות".

בהמשך הסביר הגר"י יוסף: "אני עכשיו מדבר על זה, כי יש כמה שרוצים להתסיס, לעשות בלגן, עושות בראש חודש, עולות לתורה עם הטלית, גם עם תפילין. גם עכשיו הן רוצות".

הראשל"צ הגר"י יוסף פסק: "אסור לאפשר הם את זה, בשום פנים ואופן" וציין כי יתכן ובג"ץ כן יאפשר זאת. בשלב הזה הסביר הרב את הכבוד הגדול שרוחשים היהודים לנשים, וכי לא מדובר בפגיעה בהן.

בהמשך השיעור התייחס הרב יוסף לחוק רב ראשי אחד, שנגנז בהתערבותו, והסביר כי לרבנים הראשיים יש עומס עבודה וכי לא מובן מה הצרות עין שיש מי שמנסה לבטל את החוק המאפשר רב ספרדי ורב אשכנזי: "למה עיניהם צרה? להרביץ תורה!" ואמר כי הלוואי ויהיו עשרה רבנים ראשיים, אחד ספרדי, אחד תמני ואחד מרוקאי וכן הלאה.

בשיעור אחר שמסר הגר"י יוסף בסוף השבוע הוא סיפר כי הורה לרב הכותל הגאון רבי שמואל רבינוביץ', שלא לאפשר להם את ההדלקה, אך אם בג"צ יאפשר להם הרי שזה כבר לא עניין של הרבנים.

שיעורו השבועי של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, מועבר מידי שבוע בשידור חי באתר "כיכר השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר