מאבק הפלג הירושלמי

ראשי ישיבות בארה"ב נגד תיקון חוק הגיוס: "רוחות זרות"

שלושה ראשי ישיבות בארה"ב, הגאון רבי אהרון שכטר, הגאון רבי אליהו דוב וכטפוגל והגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר מפרסמים מכתב בעיתון "הפלס" בו הם מביעים התנגדות לתיקון חוק הגיוס (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"א שכטר (באדיבות המצלם)

מאבק הפלג הירושלמי בתיקון חוק הגיוס: שלושה ראשי ישיבות בארה"ב מפרסמים הבוקר (ראשון) מכתב בעיתון "הפלס" בו הם מביעים התנגדות לתיקון חוק הגיוס.

החתומים על המכתב הם הגאון רבי אהרון שכטר ראש ישיבת רבינו חיים ברלין, הגאון רבי אליהו דוב וכטפוגל ראש ישיבת זכרון משה והגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר ראש ישיבת לייקווד.

לפי הדיווח ב"הפלס", המכתב נחתם ביום חמישי בלילה והגר"א שכטר ביקש להדגיש את המילים "ולא להגרר אחר הרוחות החיצוניות הזרות" - באומרו כי "יש לדעת שהסכנה הגדולה אינה מתמצה רק בהיבטים המעשיים החמורים של החקיקה, אלא גם בשל האוירה המסוכנת שמבקשת לשנות את כל מהותו ורוחו של ציבור היראים ועולם התורה, בניגוד למה שהנחילונו גדולי הדורות".

נוסח המכתב המלא:

"בס"ד, יום חמישי לסדר וישלח י"ד כסלו ה'תשע"ו

הננו בזה להצטרף כיהודה ועוד לקרא לדברי מרנן ורבנן די בארעא דישראל שליט"א, לעמוד כחומה בצורה על משמר הישיבות והכוללים במתכונתם ובטהרתם כאשר מורשה לנו מרבותינו זיע"א מדור דור מבלי שום שינוי או פשרה כל דהו בדברים הנוגעים לנשמת היהדות ולקיום עולם התורה.

ואלו מהשלטון החילוני הפועלים לקביעת יעדי גיוס וכיו"ב המה בכלל שונאי ה', וכמו שכתב ב"שערי תשובה" (שער ג' אות ק"ס), וז"ל: "וענין שונאי השם וכו' נפשם רעה ובקרב לבם יקשה להם כאשר חבריהם עוסקים בתורה, וירע בעיניהם בהיות בני אדם עובדים את ה' ויראים מלפניו וכו', כל שכן אם הוציאו מחשבתם אל הפועל, שהם מניאים את לב בני אדם מעסק התורה ומן המצות, כי הם שונאי ה' וכו', ואין רצונם בקיום עבודתו, ולא יחפצו בהדרת קודש יראתו, ואשר ירבון מאד עבדיו ויראיו", עכ"ל.

ואליכם בני הישיבות והכוללים היקרים הננו פונים בקריאה של חיבה להוסיף חיל בתורה ויראה, ולבל לסור מאהלי שם, וחלילה וחלילה לא להתפתות לפיתוייהם, ולא להגרר אחר הרוחות החיצוניות הזרות אשר לא ממקור טהור הנה, ואין צורך להאריך בגודל סכנת מסלולי הגיוס והשירות האזרחי, אשר כל באיה לא ישובון, וכבר הורה זקן רבינו הגדול בעל האבי עזרי זצוק"ל שדינו "יהרג ואל יעבור" כבשעת השמד, ואם על ערקתא דמסאני נפסק כך, על אחת כמה וכמה במסלולים אלו אשר יש בהם אביזרייהו דג' עבירות חמורות רח"ל.

ובזכות עמידתנו האיתנה על משמר התורה בטהרתה, יגן השי"ת על עמו ארצו ונחלתו, וישיב ה' שבות יעקב, ומלאה הארץ דעה את ה' בב"א.

אהרן משה שכטר, אלי' דוב וכטפוגל, ארי'ה מלכיאל קוטלר"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר