ביקור היסטורי

"החוזר" מחב"ד ביקר אצל הרבי מבעלזא • צפו

לקראת חג הגאולה בחב"ד נכנס אמש החוזר הגאון רבי יואל קאהן לביקור היסטורי במעונו של האדמו"ר מבעלזא לאחר שנים של נתק. מסתמן: החברותא של הרבי ינאם בכינוס השנתי של חב"ד (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: א.מ.ש)

בבנייני האומה ייערך מחר בערב (שני) הכינוס השנתי של חסידות חב"ד לרגל חג הגאולה י"ט כסלו זאת לציון שחרורו ממאסר לפני למעלה מ-200 שנה של מייסד חסידות לובאוויטש הגאון רבי שניאור זלמן מלאדי "בעל התניא".

בחסידות חב"ד מאחלים ביום זה "חג שמח. לשנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות תכתבו ותחתמו".

כמידי שנה האורח המרכזי אשר יישא דברי חיזוק והתעוררות בכינוס הינו "החוזר" הגאון רבי יואל קאהן, מי שהיה חוזר בקביעות על דברי תורתו של הרבי מלובאוויטש בפני החסידים ונחשב לגאון ובקיא בתורת החסידות.

לקראת המעמד הגיע אמש רבי יואל קאהן להתברך במעונם של כ"ק מרנן האדמו"רים מגור ובעלזא.

בחסידות בעלזא מדובר היה בסגירת מעגל היסטורית זאת מאחר ובין החצרות שורר נתק של ממש מאז התייצבותה של חסידות בעלזא לצד הציבור הליטאי ותנועת דגל התורה בבחירות בשנת תשמ"ט זאת לאחר הקרע עם התנועה החסידית אגודת ישראל.

בעבר, שנים קודם לכן, היה אמנם הרבי מבעלזא פעמיים ב'יחידות' אצל הרבי מלובאוויטש בביתו ב-770 בניו יורק אולם מאז גברה המחלוקת בין החצרות עד לנתק מוחלט.

אמש הגיע החוזר אל מעונו של הרבי מבעלזא כשבין השניים התקיימה שיחה ארוכה בעניני חסידות ופנימיות התורה כאשר בין היתר ציין האדמו"ר מבעלזא את הקשר רב השנים בין החסידויות והתעניין על מהותו של "חג הגאולה" וכיצד מציינים זאת וכן ביקש לשמוע מרבי יואל קאהן ממאמרי הרבי זצ"ל.

משלחת חסידי חב"ד ביקשו מהאדמו"ר שישלח את נציגו הגאון רבי פנחס פרידמן ראש רשת הכוללים של בעלזא לנאום מחר בכינוס הגדול והאדמו"ר נעתר לבקשה ומסתמן בשלב זה כי מחר ייסגר מעגל נוסף כאשר החברותא של האדמו"ר מבעלזא ינאם בפני אלפי חסידי חב"ד במשנת החסידות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר