המאבק נגד המחוז החרדי

השר דרעי מצהיר: "לא נסכים שימונה מקורב ל'יהדות התורה'"

בצל המאבק במחוז החרדי והמכרז של משרד החינוך למנהל המחוז, מצהיר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי כי ש"ס לא תאפשר מינוי מקורב של 'יהדות התורה' לתפקיד מנהל המחוז (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי ושמעוני. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

פרסום ראשון: יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הודיע לנציגי המפלגה כי תנועת ש"ס לא תאפשר מינוי של מקורב ל'יהדות התורה' לתפקיד מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך.

בימים אלו יצא לדרכו המכרז על תפקיד מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, המנהל הנוכחי מאיר שמעוני יחזור לתפקידו כמנהל מחוז ירושלים, ובמקומו ימונה מנהל חדש, כאשר הרצון הגדול של מנהלי הסמינרים - שלתפקיד ימונה חרדי, במיוחד לאחר שבית הדין לעבודה אישר את ההקלות בדרישות בכדי להתמודד לתפקיד.

מנהלי הסמינרים ומנהלי מוסדות חרדיים נמצאים בימים אלו במאבק עיקש נגד מנהל המחוז החרדי שמעוני, כאשר בהוראת מועצות גדולי התורה אין לשתף אתו ועם מפקחי המשרד פעולה. בסוף השבוע יצא לדרכו המכרז שצפוי להביא מנהל חדש למחוז.

מנהלי המוסדות החרדיים טוענים כי משרד החינוך החל להתערב תכנים מה שאסור שיקרה בחינוך החרדי.

אלא שאנשי חינוך ספרדיים ונציגי ש"ס ברשויות המקומיות טוענים כי הסיבה האמיתית למאבק נגד שמעוני הוא היותו לוחם למען הבנות הספרדיות.

"מאיר שמעוני היה נציג שקוף של הבנות הספרדיות", אומר אחד מנציגי ש"ס המטפל בתופעה החמורה של אפליית הבנות הספרדיות: "בנות שלא התקבלו לסמינרים רק בגלל היותן ספרדיות הצליחו להתקבל רק בזכות שמעוני. הוא נלחם את מלחמתם של הבנות".

לדבריו: "צריך לזכור, למי שיש את הכוח לכפות על מנהל סמינר לקבל תלמידת מזרחית זה למשרד החינוך. קרי - מאיר שמעוני. לרשות המקומית אין איך להתמודד".

נציגי ש"ס המתעסקים בנושא אפליית הבנות אמרו ל"כיכר השבת" כי "החשש שלנו שאחד מהעסקנים המקורבים ל'יהדות התורה' ימונה לתפקיד. במצב כזה מי שיסבלו הן הבנות המזרחיות, לא יהיה אפשר להילחם עבורן. אנחנו נשאר בלי כלי איום נגד מנהלים המפלים בנות על רקע עדתן. עסקן מתוך 'יהדות התורה' לא ילחם למען הבנות שלנו".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מודע לטענות והחששות של נציגיו ברחבי הארץ. מקורביו מסרו ל"כיכר השבת" כי "השר דרעי מאד עסוק בנושא ולא מעוניין לפרט בשלב זה בנוגע לצעדיו. בכל מקרה, ש"ס לא תסכים בשום אופן שימונה לתפקיד אדם שמקורב ליהדות התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר