הרבי מסאטמר נגד המגידים: "אל תבואו לקרית יואל"

האדמו"ר מהר"א מסאטמאר יוצא במתקפה חריפה נגד הרבניות, המגידים ומדריכי חתנים שבאים לבקר בקרית יואל ויוצא במסר תקיף: "אל תבואו לפה! קרית יואל לא צריכה אתכם" (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבי מסאטמר. ארכוין (צילום: שמואל לענטשעווסקי, מגזין 'א בליק')

האדמו"ר מהר"א מסאטמאר יוצא במתקפה חריפה נגד המגידים ומדריכי חתנים שבאים לבקר בקרית יואל ויוצא במסר תקיף: "אל תבואו לפה!".

הלילה (מוצאי שבת) התקיים הדינר לטובת מוסדות סאטמר קרית יואל, האדמו"ר נאם כהרגלו את המשא המרכזי. בין הדברים תקף האדמו"ר את התופעה החדשה בעיר קרית יואל שבאים כל מיני משפיעים ומגידים וכן מחנכים העוסקים בהדרכת חתנים ודורשים לקבל מבקשים הנוהים אחריהם.

האדמו"ר אמר בדבריו: "אני רוצה לומר לכל הרבע'ס, לאותם מגידים ותמסרו את זה בשמי לכולם: 'אל תבואו לקרית יואל, קרית יואל לא צריכה אתכם, אתם לא חסרים פה, ולקרית יואל יש מי שאומר דרשות. אם אתם רוצים לזכות הרבים, העולם גדול מדי, אבל לקרית יואל את תבואו'".

כמו כן ביקש מחסידיו שלא יארחו את המגידים הללו בביתם, או רבניות שבאים לדבר לנשים.

ל"כיכר השבת" נודע כי מדובר היה בשיחה פנימית בדינר לאברכים שלא יועד לתלמידי הישיבה ולפיכך האדמו"ר התבטא בפתיחות כאשר כוונתו בעיקר היתה על תחום הדרכת חתנים וחינוך אשר לחסידות סאטמר יש השקפה ברורה בנושא ואותם "מגידים" מביאים רוחות זרות אשר השקפתם אינה תואמת לעיתים קרובות את אידאולוגיית החסידות.

האדמו"ר לא דיבר על אדמו"רים של חסידויות הבאים להתארח בקרייה החסידית אלא על מגידים ומוסרי שיחות חיזוק כמו גם מדריכי חתנים ורבניות המדריכות כלות המחדירות השקפה שאינה רצויה לתלמידי הישיבות ולבנות הסמינרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר