המאבק נגד המחוז החרדי • ראיון מיוחד

מרגי: "מאבק המנהלים לא טהור; אנחנו פוגעים בחינוך החרדי"

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) יוצא נגד מאבק המנהלים נגד המחוז החרדי במשרד החינוך, טוען שמדובר במאבק לא טהור ואף יוצא להגנת מנהל המחוז מאיר שמעוני • צפו בראיון (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: כיכר השבת; תמונה: מרים אלסטר - פלאש 90)

עולה למתקפה: בזמן שמנהלי הסמינרים האשכנזים ומוסדות החינוך החרדיים יוצאים למלחמה נגד המחוז החרדי במשרד החינוך ומנהלו מאיר שמעוני, זאת לצד החשש הספרדי כי מינוי מנהל מטעם יביא לעצירת המאבק נגד אפליית הבנות הספרדיות, יוצא יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) בראיון ל"כיכר השבת" למלחמה נגד הכוונה ומגבה את שמעוני.

בפתח הראיון יוצא ח"כ מרגי להגנת מנהל המחוז החרדי: "מאיר שמעוני כבן-אדם עשה את תפקידו נאמנה. נלחם בתופעת אפליית הבנות הספרדיות, הביא סדר לחינוך החרדי, יש אוזן קשבת, אני כיו"ר ועדת החינוך של הכנסת - אין פנייה שמגיעה אלי ואני לא מוצא לה אוזן קשבת במחוז החרדי".

מרגי מזהיר מפני מינוי מקורב לתפקיד ולא מבין על מה צעקת מנהלי הסמינרים: "אני לא מבין על מה הצעקה, להערכתי אם הוא ישונה בגלל מגמות כאלה ואחרות וינסו להביא מקורב, אנחנו בידינו קוברים את המחוז החרדי, בידינו פוגעים בחינוך החרדי".

אתה מכיר את החשש של סגני ראשי הערים של ש"ס וההורים שהדחת שמעוני תגרום להפסד במאבק נגד אפליית הבנות הספרדיות?

"אני מכיר את זה. אם זה בהודעות ואם זה בטלפונים. הורים ומורים. סגני ראשי הערים שלנו שנמצאים בערים החרדיות חוששים מהרגע הזה".

לדבריו: "תתאר לך שהיום בירושלים היינו צריכים לבוא ולדפוק בחדרו של סגן ראש העיר צביקה כהן כאשר 300 בנות היו עדיין בבית. זה היה קורה אם לא מאיר שמעוני שכינס את ועדת הערער ובדק אחת לאחת וסידר בת אחרי בת".

יעקב מרגי לא חושש ותוקף את המאבק של מנהלי הסמינרים: "אני חושב שכל הזעקה הזו היא לא באה ממקום טהור". מרגי מוסיף כי "צריך לאפשר את המשך המחוז" וקורא לשר החינוך נפתלי בנט להאריך את כהונת מאיר משעוני בשנתיים נוספות.

ח"כ יעקב מרגי בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

כששואלים את מרגי על החשש שאחד המקורבים יזכה בתפקיד ויקבור את המאבק למען הספרדיות הוא אומר: "אני רוצה להאמין שוועדת המכרזים במשרד החינוך עובדת כדת וכדין, ואני מאמין ששר החינוך והמנכ"לית ערים לסוגיה הזו. אני חושב שעיניהם גלויות לכל מה שקורה מסביב. אם במידה והמכרז חייב לצאת לדרך - שיבחר שם אדם נטרלי, בעל תפקיד שמבין בחינוך, שקרוב ללבו מניעת האפליה, רק אחד כזה יכול לכהן בתפקיד".

ניתן להבין מבין הדברים של מרגי שהוא מעדיף שלתפקיד יבחר לאו דווקא אדם חרדי: "לצערי הרב, החשש שבגלל שגורמים בעלי אינטרס מעורבים בנושא, אם ימונה מקורב, הסוגיה הזו של אפליית הבנות הספרדיות תהיה רופפת, מי שיסבול זה ילדי ישראל והצוות החינוכי, אנחנו צריכים להפריד בין העסקנות לחינוך".

מרגי לא חושש ואומר כי המאבק של מנהלי הסמינרים הוא לא נגד מאיר שמעוני אלא "בעד מי שהם רוצים להכניס לתפקיד. מאיר שמעוני לא עשה רע, הוא עשה טוב. חלק מהטוב הזה פוגע בהם. מפריע להם להמשיך להפנות בנות ספרדיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר