מתעקש על הנורבגי

גפני רותח: "יש אי שוויון ביהדות התורה, זה עוול שאין שני לו"

"אגודת ישראל זוכה ל-4 נציגים מכהנים בכנסת מול 2 לדגל התורה. זה לא יחסי הכוחות האמיתיים" אמר ח"כ גפני בנאום בפני בכירי התנועה. יעקב אשר הודיע: נקיים ועידת ענק בסוף החורף (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פרוש וגפני (צילום: בעריש פילמר)

בבני ברק נערך הערב (ראשון) כינוס מיוחד של תנועת דגל התורה בהשתתפות חברי הכנסת של המפלגה ונציגי "דגל" ברשויות המקומיות לצד חברי ועדת הרבנים. במהלך הדיון, גיבו הרבנים נתן זוכובסקי ויוסף אפרתי את פעילות הנציגים והבהירו כי הם פועלים בסמכותם של מרנן גדולי ישראל ובראשם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

את המשא המרכזי נשא יו''ר התנועה ח"כ משה גפני שדיבר על הצורך בקיום ומימוש החוק הנורבגי ביהדות התורה. "באיזה זכות מרשים לעצמם נציגים חרדים לוותר על תוספת כוח חרדי בכנסת? הרי מדובר בעוול שאין שני לו". רטן גפני.

"לא ייתכן מצב בו יימשך אי השוויון כאשר אגודת ישראל זוכה ל-4 נציגים מכהנים בכנסת מול 2 לדגל התורה. זה לא יחסי הכוחות האמיתיים בציבור החרדי" אמר גפני והצהיר כי דגל התורה עומדת איתן בדרישתה לממש את החוק הנורבגי ולהעניק כת המקום ליעקב אשר.

המזכ"ל יעקב אשר סיפר על תוכנית אותה הוא יוזם לקיים ועידת ענק של תנועת דגל התורה שתיערך בסוף החורף (שלהי אדר א') ובה יתכנסו כל נציגי התנועה בכנסת וברשויות המקומיות.

לדברי עסקנים בתנועה הליטאית, "כאשר ייראו את הוועידה יבינו כולם את עוצמתה של דגל התורה ואת כוחה הפוליטי וכי לא ניתן לזלזל בציבור הגדול שניצב מאחוריה".

במהלך הכינוס חיזקו הרבנים את פעילותם של הח"כים בנושא המאבק על חוק הגיוס, ובסיום הכינוס הוקרא נוסח תמיכה של גדולי ראשי הישיבות בחברי הכנסת של תנועת דגל התורה. לפי גורמים בתנועה, במהלך הימים הקרובים צפויים לחתום על מכתב התמיכה שאר גדולי ישראל, מה ש"יהווה גושפנקא ואמירה נחרצת כי שלוחי גדולי התורה הינם שלוחא דרבנן והם ידא אריכתא של גדולי הדור ופועלים בשליחותם ובנאמנותם".

בין החותמים על מכתב התמיכה בח"כים ישנם ראשי ישיבות חברי מועצת גדולי התורה ורבנים נחשבים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר