רצח אבו חדיר

הקטינים הורשעו, יוסף חיים בן דוד שרצח לא הורשע בשלב זה

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי יוסף חיים בן דוד אכן רצח את מוחמד אבו חדיר, אך לא הרשיע אותו, עד שיתברר כי הוא כשיר לעמוד לדין. שני הקטינים הנוספים הורשעו ברצח (חדשות, משפט)

מוחמד אבו חדיר ויוסף חיים בן דוד (צילומים: הדס פרוש / פלאש 90; וידאו: עפר מאיר - ynet)

דרמה: בית המשפט המחוזי בירושלים קבע, כי הנאשם המרכזי בפרשת רצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר - יוסף חיים בן דוד, ביצע את הרצח, אך לא הרשיע אותו, בשלב זה, זאת בעקבות חוות דעת שהגיש פרקליטו הקובעת כי הוא לא כשיר לעמוד לדין.

מנגד בפרקליטות הגישו חוות דעת כי הוא כשיר נפשית ובית המשפט קבע כי, כעת הוא לא יורשע, עד שיתברר אם הוא אכן כשיר.

עם זאת , שני קרובי משפחתו הקטינים, שהשתתפו גם הם ברצח, הורשעו בעבירת רצח.

הרכב בית המשפט, בראשות סגן הנשיא יעקב צבן והשופטים רפי כרמל ורבקה פרידמן-פלדמן, קבעו כי בן דוד ביצע עבירות של רצח, חטיפה, חטיפה לשם רצח, ניסיון חטיפה לשם כליאה, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, ניסיון הצתה.

השופט צבן כותב כי "בניגוד להתנהלות תקינה וראויה, הוכנה חוות דעת מטעם נאשם 1 (יוסף חיים בן דוד), על מצבו הנפשי, ימים ספורים בלבד טרם מתן הכרעת הדין, למרות זאת, אנו נמנעים בשלב זה מהרשעת נאשם 1 ועניין זה ידון בהמשך".

בפרקליטות הסכימו להגשת חוות הדעת, אך טענו כי עדיין ישנה אחריות פלילית לבן דוד. השופט נזף בעורך דינו של בן דוד עו"ד אשר אוחיון ואמר: "הפרת את כל ההחלטות הקודמות שלנו. קבענו מועדים להגשת חוות דעת ולא עמדת בהם. לבוא יומיים-שלושה לפני הכרעת הדין זו לא התנהלות משפטית. כמה פעמים דחינו את דיוני ההוכחות? כמה פעמים אנשים הגיעו סתם?".

כאמור, שני הקטינים הורשעו בעבירות של רצח וחטיפה לשם רצח.

אביו, חוסיין, אמר הבוקר ל-ynet, כי הוא דורש שהרוצחים יקבלו מאסר עולם, "אם יהיה פחות אני אפנה לבית הדין הבינלאומי בהאג, ואני בטוח שהרשות הפלסטינית תסייע לנו. אני רוצה צדק".

חוסיין סיפר על התחושות ואמר: "קשה לי מאוד להגיע לבית המשפט. כל פעם שאנחנו רואים את הרוצחים של הבן שלי, הדם שלנו נשרף. בתי הכלא בישראל נותנים תנאים טובים גם לאסירים כבדים. מי שרצח את יצחק רבין נמצא במלון. המדינה הסכימה אפילו שהוא יתחתן, זה עונש אמיתי?"

הנאשמים ברצח הם כאמור, יוסף חיים בן דוד, בן 29 ושני קטינים מקרובי משפחתו, וזאת כנקמה על חטיפת ורצח שלושת תלמידי הישיבה. על פי כתב האישום ביולי 2014, הם יצאו לשכונות הערביות בירושלים בכדי לחפש קרבן, אחרי חיפושים הבחינו באבו חדיר, חטפו אותו והעלו אותו לרכבם כששני הקטינים תופסים אותו.

אבו חדיר התנגד, ובן דוד הורה לקטינים ל"גמור אותו", אחד מהם חנק אותו עד שאיבד את הכרתו. הם נסעו ליער ירושלים, שם שלף בן דוד לום והחל לחבוט באבו חדיר,תוך שהוא קורא "זה בשביל משפחת פוגל, זה בשביל שלהבת פס", לאחר מכן הם שפכו חומר דליק על אבו חדיר והציתו אותו.

משם נסעו הנאשמים לגן סאקר והשמידו ראיות ולאחר מכן נסעו לביתו של בן דוד ביישוב אדם, ניגנו על גיטרות והלכו לישון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר