בצה"ל נערכים לסגירת ענף תודעה יהודית ברבנות הצבאית

כחלק מתכנית הרמטכ"ל לקצץ במערך הרבנות הצבאית, נערכים בצה"ל לסגירת ענף התודעה היהודית ברבנות הצבאית. גורמים ברבנות הגדירו את המהלך כ"לא הגיוני", ראש אכ"א תומך (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרבצ"ר רפי פרץ (צילום: גרשון אלינסון - פלאש90)

על רקע כוונת הרמטכ"ל לקצץ במערך הרבנות, בצה"ל נערכים לקראת סגירת ענף התודעה היהודית ברבנות הצבאית, העוסק בהעברת תכנים בעלי זיקה יהודית לחיילי צה"ל.

בשבועות האחרונים מתקיימים דיונים רבים בנוגע לפעילות הענף שהוקם ב-2001. במהלך הדיונים הציעו באגף כוח אדם לסגור אותו ולהעבירו במתכונת מצומצמת לחיל החינוך והנוער.

תחת הענף פועלים שני מדורים - האחד המכונה מדור "ערכים ותודעה יהודית" שאחראי על הפצת תכנים כמו פרשת שבוע ושיעורים יומיים. ואילו השני אמון על ימי עיון, הרצאות בבסיסים, שבתות מיוחדות וכן הופעת להקת הרבנות הצבאית.

ברבנות הצבאית מתכוונים לפעול נגד המהלך הזה אותם מגדירים קצינים כ"לא הגיוני", אולם על פי הדיווח ב"הארץ", קצינים בכירים בצה"ל בהם ראש אגף כוח אדם תומכים במהלך.

במהלך מבצע עופרת יצוקה בעזה הפיץ הענף חוברת בשם "לכו לחמו בלחמי" שכללה מסרים פוליטיים על ארץ ישראל. הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי קבע כי הפצת החוברת הייתה הפרת הסטטוס קוו.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "כחלק מהתוכנית הרב-שנתית גדעון, סוכם על שורה של בחינות ארגוניות הנעשות בימים אלה, בכללן נבחן גם המבנה הארגוני של חיל הרבנות הצבאית. טרם התקבלו החלטות בנושא. צה"ל ימשיך לקיים פעילויות חינוך ומורשת ביחידות הצבא, ובתוך כך פעילויות זהות יהודית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר