משרד הכלכלה: חומרים מסרטנים נמצאו בסדרת מוצצים

משרד הכלכלה הודיע כי בבדיקות של מכון התקנים נמצאו חומרים מסרטנים במוצצים מסוג Pure Latex Gumex הגדולים. בחברה טוענים כי הוכיחו שהחומר הגיע מגורם חיצוני (חדשות, בריאות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

משרד הכלכלה קרא לאזרחים להחזיר לחנויות מוצצים צהובים גדולים מסוג Pure Latex Gumex, לאחר שעלה חשד כי נמצאו בהם חומרים רעילים מסוג ניטרוזאמינים.

מדובר במוצצים שלולאת מחזיק המוצץ מסומנת באות G. ההתייחסות הייתה למוצצים שנמכרו אחרי חודש יוני 2015 ואריזתם מסומנת בחלקה האחורי במספר אצווה 41/4/2014.

המוצץ הבעייתי (צילום: משרד הכלכלה)

במשרד הכלכלה אומרים, כי המוצץ נבדק במכון התקנים הישראלי ובבדיקה התגלה יש חשש מפגיעה בבריאותם של הילדים בשל פליטת חומרים בשם ניטרוזאמינים.

בעקבות כך רשת סופר פארם המוכרת את המוצצים הורידה בינתיים את המוצצים האמורים מהמדפים.

רשת סופר פארם מסרה בתגובה: "ביום חמישי פרסם משרד הכלכלה הודעת אזהרה לשימוש במוצץ המדובר מתוצרת Gumex. פנינו אל משרד הכלכלה לקבלת הבהרה וכן למשרד הבריאות לקבלת הנחיות בנושא. למרות שלא התקבלה שום הנחיה רשמית מהמשרד או הספק, לאור הפרסום של משרד הכלכלה ראינו לנכון לפרסם מודעה מטעם סופר-פארם, בה עדכנו על אזהרת משרד הכלכלה והבהרנו שאנו מאפשרים להחזיר את המוצצים ולקבל את הכסף חזרה".

המוצץ הבעייתי (צילום: משרד הכלכלה)

מחברת גומקס תעשיות, בעלת המפעל לייצור המוצצים, נמסר: "החברה מייצרת את מוצריה תחת פיקוח מכון התקנים הישראלי, ומחזיקה בתו תקן. חברתנו מייצרת את מוצריה מחומר גלם הנקנה מספק אמין ובעל שם עולמי. חומר הגלם שמממנו מיוצרים המוצצים עומד בדרישות התקן. מוצצים מחומר גלם זה נלקחו למכון התקנים בשלושה מדגמים שונים ובמועדים שונים וכל המבדקים יצאו תקינים לחלוטין.

"בסמוך למועד לקיחת המוצצים (מאי 2015) על ידי משרד הכלכלה, בוצעה בדיקה על ידי מכון התקנים של מוצצים אחרים המיוצרים מאותו חומר הגלם, הבדיקה יצאה תקינה. הצו ניתן כאמור על המוצץ בצבע צהוב בגודל 'גדול' ומתייחס למספר אצווה מסוים שנדגם על ידם. מיד עם קבלת הצו הראשון הפסקנו כל מכירה מהמפעל ומהשיווק של המוצר שבנדון.

"חברתנו מיזמתה הזמינה את מכון התקנים לבצע בדיקה שלא מן המניין ושלחה למכון התקנים דגימה נוספת מקו הייצור לבדיקת ניטרוזמינים, וגם בדיקה זו יצאה תקינה. פנינו למכון התקנים בבקשה לציין מה סוג הניטרוזמין שהתגלה. מתוך 12 סוגי ניטרוזמינים אפשריים, 11 נמצאו תקינים לחלוטין וסוג הניטרוזמין שנמצא כביכול בכמות חריגה במוצץ שנדגם על ידם, לא נמצא בחומר הגלם לייצור המוצצים ולא בחומרים האחרים שאנו משתמשים בהם לצורך ייצור המוצצים.

"הוכחנו מעל כל ספק כי הניטרוזמין הגיע ממקור חיצוני ולא מהמוצץ עצמו. הצטערנו מאוד כי הממונה לא השתכנע שמקור הזיהום הוא חיצוני, וזאת למרות שהוכחנו במספר בדיקות כי המוצרים שיצאו מהמפעל אין בהם זיהום. למען הזהירות ובהתאם לצו פנינו ללקוחותינו במטרה לבדוק אם יש ברשותם עוד מוצרים מאצווה זו כדי לבצע איסוף מהשוק.

"למפעל קטן זה המעסיק כ-10 עובדים, מתוכם 4 מוגבלים, נגרם נזק כבד, כאשר המוצרים שהוא מייצר מזה למעלה מ-30 שנה לא נמצא בהם רבב. הפרסום מטעה ותוצאותיו מוטלות בספק, מאחר והמוצצים הספציפיים כבר לא קיימים בשוק מזה זמן רב. נגרם נזק כלכלי, בהלה אצל צרכנים נאמנים, ולא הושגה המטרה שאליה הממונה רצה להגיע והיא איסוף המוצר הספציפי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר