"גזענות וטמטום עם כיפה סרוגה"

סרטון פרסומת לחברת בניה ציונית דתית מציג: בלי שכנים מזרחיים

גולשים רבים זועמים על סרטון פרסומת לחברת הבניה הדתית לאומית "באמונה", בקריינות בעל החברה, בו נראת משפחה דתית הסובלת משכנים המוצגים כמזרחיים. הסרטון הורד מהרשת (פרסום)

(צילום: מתוך הסרטון)

גזענות סרוגה: חברת הבנייה הדתית לאומית "באמונה", פרסמה סרטון פרסומת לפרויקט דיור שלהם בקריית גת, אלא שלטענת רבים הסרטון מכיל מוטיבים גזעניים.

בסרטון נראית משפחה דתית "לבנה", מדליקה נרות חנוכה, כשלפתע אחד השכנים דופק בדלת ומבקש מוצר במבטא מזרחי בולט, כשהוא לא מבין מה הם נרות החנוכיה וחושב שמדובר ב"מנגל". השכן קורא לשכן נוסף בשם "אברג'יל", הם נכנסים לדירה ומכינים מרשמלו מעל נרות החנוכיה.

כל זאת כשהאב המשפחה ובני המשפחה נראים מזועזעים ובתדהמה מהשכנים הלא קרואים שפרצו לדירתם.

בחלק הזה נשמע הקריין אומר: "רוצים שכנים כלבבכם? לסרוגים יש בית חדש. הצטרפו עוד היום לקהילת הציונות הדתית 'כרמי גת'. באמונה בונים לכם קהילה".

הקריין בסרטון הוא לא אחר מבעלי החברה, ישראל זעירא, המשמש גם כחבר מפלגת תקומה בראשות השר אורי אריאל, ומראשי ארגון "בראש יהודי" להחזרה בתשובה.

באתר הדתי "סרוגים" שפרסם לראשונה את הפרשה, צוטטו טענות של עיתונאים ואישי ציבור בציונות הדתית, הטוענים כי מדובר בגזענות , אחד מהם הוא ד"ר יהודה יפרח שכתב "גזענות, התנשאות וטמטום עם כיפה סרוגה. איכס".

בעקבות הטענות הקשות והפרסום ב"סרוגים", הורד הסרטון מהרשת, אולם הוא ממשיך ומעורר סערה בציבור הדתי ובכלי התקשורת.

מחברת "באמונה" נמסר בתגובה: "החברה מבקשת להתנצל עמוקות על הסרטון הפוגעני שהועלה הבוקר לרשת. חברת באמונה משרתת מאז ומתמיד את כלל הציבור והמסר הפוגעני שעבר בסרטון אינו דרכנו ונוגד את ערכינו. בהנחיית הנהלת החברה הוסר הסרטון מיידית והחל הליך חשבון נפש ובירור במטרה לבחון כיצד אושר הסרטון. נמשיך להקים שכונות לציבור הדתי בכרמי גת ובמקומות נוספים לכלל הציבור כולו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר