נתניהו ופוטין נפגשו

"מנגנון שיתוף הפעולה עם רוסיה ימנע תאונות"

רה"מ בנימין נתניהו נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בוועידת האקלים בפריז. על רקע הפלת המטוס הרוסי בסוריה, ציין נתניהו כי שיתוף הפעולה בין המדינות מונע תאונות מצערות ולא נחוצות (מדיני)

נתניהו ופוטין בוועידת האקלים, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

"שיתוף הפעולה ימנע תאונות בלתי נחוצות": שעות לאחר שנפגש עם נשיא ארה"ב ברק אובמה, ולאחר שסירב להיפגש עם נשיא טורקיה ארדואן, נפגש נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על ראש הממשלה בנימין נתניהו בשולי ועידת האקלים שנפתחה מוקדם יותר היום (שני) בפריז.

את הפגישה פתח הנשיא פוטין בברכות לרגל חג החנוכה המתקרב כשהוא מסביר כי החג מסמל את ניצחון האור על החושך. בהמשך שיבח נשיא רוסיה את שיתוף הפעולה הביטחוני הפורה עם ישראל, כשהוא מציין את פגישת ראש הממשלה במוסקבה לפני מספר שבועות, אז הגיע נתניהו לפגישה בקרמלין שם דנו בהסדרים ביטחוניים הנחוצים לאור פעילותה של רוסיה בסוריה.

נתניהו בירך את פוטין והזכיר את הפגישה במוסקבה. כמו כן הצהיר כי הוא עומד בקשר טלפוני עם המנהיג הרוסי. ראש הממשלה הוסיף ואמר כי שיתוף הפעולה בין המדינות "מונע תאונות מצערות ובלתי נחוצות". נתניהו אמר לפוטין כי הוא שמח כי הצבאות של שתי המדינות עומדים בקשר רציף, וכי הם ימשיכו לפעול בשיתוף פעולה אסטרטגי.

כזכור, מוקדם יותר היום נפגש פוטין עם נשיא ארה"ב ברק אובמה, כשאובמה ביקש להביע את תנחומיו על מות הטייס אך ביקש להרגיע את הרוחות עם טורקיה, כמו כן דרש אובמה כי נשיא סוריה אסד יוחלף בכל הסדר מדיני אליו יגיעו הצדדים הלוחמים במלחמת האזרחים הסורית.

מי שלא נפגש עם פוטין בשולי הוועידה, למרות בקשותיו, הוא נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן שביקש להרגיע את הנשיא הורסי על רקע המתיחות הגוברת לאחר הפלת המטוס. כאמור, פוטין סרב לבקשותיו של ארדואן ואף הבטיח כי רוסיה תגיב על הפלת המטוס אותו פוטין רואה "כאקט בוגדני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר