כינוס ראשי המוסדות

ראש ישיבת "יקירי ירושלים": "לזרוק לפח את המחוז החרדי"

יו"ר ש"ס נשא דברים בכינוס ראשי המוסדות הספרדים וסיפר כי יהדות התורה לא תיאמה עם מפלגתו את המאבק במשרד החינוך. ראש ישיבת יקירי ירושלים: "לזרוק את המחוז החרדי לפח" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
האסיפה (צילום: יעקב כהן)

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני כינס הערב (שני) את ראשי מוסדות החינוך, הישיבות והסמינרים הספרדים בכדי לדון בנושא המחוז החרדי במשרד החינוך והניסיונות לסגור אותו. בישיבה השתתף בין השאר גם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

במהלך הדברים שנשא בפני הרבנים, מתח דרעי ביקורת על יהדות התורה שלא עדכנה לדבריו את ש"ס על המאבק נגד המחוז החרדי. דרעי טען כי גם ועדת הרבנים של המועצות האשכנזיות לא עדכנו את ש"ס במאבק וכי הוא עודכן עליו דרך כלי התקשורת. דרעי הזכיר בכינוס את תיקון חוק הגיוס והעברת התקציב שעברו בהצלחה בין היתר גם בזכות התיאום בין ש"ס ויהדות התורה.

לדברי דרעי, הוא שוחח במהלך היום עם אחד מחברי הכנסת של יהדות התורה, וזה אמר לו כי הוא מתנגד עקרונית למחוז החרדי, אך אין לו דבר אישי נגד מאיר שמעוני, מנהל המחוז שאמור להיות מודח מתפקידו.

בהמשך השיחה, דרעי חשף בפני המשתתפים כי כבר ביום רביעי הקרוב תיערך פגישה משולשת בינו לבין ראשי יהדות התורה השר יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני, בה הם ידונו בנושא וינסה לטכס עצה ופתרון לגבי הטיפול במחוז החרדי.

בימים האחרונים, כך אמר דרעי לראשי המוסדות, הוא שמע מסגני ראשי הערים של ש"ס שמנהל המחוז החרדי מאיר שמעוני הוא הכתובת שלהם לבעיות של אפליה נגד בנות ספרדיות. לדבריו, הנציגים טענו כי ספק אם יצליחו להיאבק באפליה ללא שמעוני. בסיום דבריו, דרעי אמר כי הוא הגיע לישיבה בכדי לשמוע ישירות את עמדתם של מנהלי המוסדות ולקבל את דעת התורה של רבני ש"ס כדי לדעת כיצד לפעול בנושא.

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי משה מאיה התייחס לחשיבות שיתוף הפעולה בין המפלגות החרדיות, והביע חשש שמקורבים למפלגה האשכנזית ישתלטו על המחוז החרדי.

הגאון רבי יהודה כהן, ראש ישיבת "יקירי ירושלים" תקף בחריפות את המחוז החרדי של משרד החינוך ואמר כי "צריך לזרוק לפח את המחוז החרדי, לסגור אותו. מי הם שיגידו לנו איך לחנך".

דרעי אמר בהמשך כי טוב היה אם המחוז החרדי לא היה קם בכלל, אולם כעת יש לבדוק אם ניתן לפעול באמצעות המחוז או שעדיף לסגור אותו ולחזור למתכונת הישנה ללא מחוז חרדי.

דרעי התייחס לשימוש שעשו נציגי ש"ס במחוז החרדי בשביל לטפל בתופעת האפלייה: "צריך לומר את האמת, החינוך הטוב ביותר נמצא במוסדות הספרדים, אבל לצערנו כיום בת שלא מתקבלת לסמינר אשכנזי נכנסת לדיכאון. בזה נכשלנו, צריך לשנות את המצב הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר