המדען הביולוגי מרקוס קלינברג שריגל למען ברית המועצות - מת

המדען הביולוגי מרקוס קלינברג, מראשי המכון למחקר ביולוגי, שריגל במשך 30 שנה למען ברית המועצות, הורשע ונכלא ל-20 שנה, מת אתמול בפריז והוא בן 97. "אדם מרתק מלא חוש הומור" (חדשות)

מרקוס קלינברג (צילום: חיים הורנשטיין - ynet)

המדען מרקוס אברהם קלינברג, שהיה חוקר במכון הביולוגי וריגל לטובת ברית המועצות, מת אמש בפריז והוא בגיל 97.

נכדו איון ברוסה, כתב בפייסבוק: "הוא התנגד לכול, אז האמנתי בו שהוא יכול להיות בלתי מנוצח. אמש הוא נפטר, סבא שלי, מרקוס קלינגברג, אני אהיה נאמן לזכרו, בדרך שבה הוא היה נאמן לשלו".

קלינברג עלה לישראל ב=1949 ושירת בחיל הרפואה, ב-1952 שוחרר מהצבא והחל לעבוד במכון למחקר ביולוגי, הנחשב לאחד המוסדות החשאיים בישראל, שם שימש כראש מחלקה והתקדם עד לסמנכ"ל המכון.

הוא ריגל למען רוסיה במשך כ-30 שנה, ובמהלך השנים נחקר כמה פעמים בשב"כ שחשדו בו, אך הצליח להוכיח את חפותו, עד שבשנת 1982 התקבל מידע שהפליל אותו ולאחר חקירה מאומצת הוא הודה.

בשנת 1983 הוא הורשע ונשלח לכלא ל-20 שנה, במשך 10 שנים איש מלבד בני משפחתו לא ידע כי הוא במאסר, בשנת 2003 הוא שוחרר ועבר לפריז.

עורך דינו אביגדור פלדמן, סיפר ל-ynet, כי פגש אותו לפני שבועיים בפריז. "הוא היה אדם מרתק, מלא חיים עם חוש הומור, היו לו חיים מדהימים מכל בחינה שהיא. הוא היה חזק, שמעתי לפני כחודש שמצבו הולך ומידרדר אז החלטתי לנסוע לפריז לפגוש אותו. הוא כבר לא כל כך דיבר, היה במצב לא טוב, אבל הוא חייך, ראיתי שהוא מכיר אותי".

לדבריו, הוא יזכור תמיד את "חוש ההומור של קלינגברג, את יכולת המרד שלו שהוא שמר עליה גם בבית הסוהר כל השנים. מה שהחזיק אותו בחיים זה באמת היצר הפרובוקטיבי שלו וחוש ההומור. היינו מדברים על תקופתו כמרגל, הוא לא הכחיש מעולם שהוא היה מרגל לטובת הרוסים. הוא תמיד אמר שימות כשכל אלה שהביאו למעצרו ימותו, הוא לא כל כך מימש את השאיפה הזאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר