"אין לכך מניעה הלכתית"

היועמ"ש לרב הכותל: לשתף נשים בטקסי הדלקת נרות חנוכה

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הורתה לרב הכותל והמקומות הגאון רבי שמואל רבינוביץ לאפשר לנשים להשתתף בטקסי הדלקת נרות החנוכה בכותל המערבי. לדבריה: "אין לכך מניעה הלכתית" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ציפי לבני מדליקה 'נר חנוכה' ברחבת הכותל (יונתן זינדל, פלאש 90)

שערורייה: המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הורתה לרב הכותל והמקומות הגאון רבי שמואל רבינוביץ לאפשר לנשים להשתתף בטקסי הדלקת נרות החנוכה בכותל. יצוין כי ההוראה מגיעה ימים לאחר המתקפה של הראשל"צ ונשיא בית הדין הגאון רבי יצחק יוסף נגד נשות הכותל.

חברות כנסת מ'המחנה הציוני' וארגון 'נשות הכותל' פנו ליועץ המשפטי לממשלה שיורה לרב רבינוביץ לאפשר להם להשתתף בטקס ההדלקה בכותל המערבי.

בעקבות הפנייה, שיגרה המשנה ליועץ המשפטי עו"ד דינה זילבר, מכתב לרב רבינוביץ בו כתבה: "נבקש לוודא את המובן מאליו והמתבקש, כי אתם פועלים לשילובן ולהשתתפותן של נשים בטקסי הדלקת הנרות הממלכתיים".

זילבר דחתה את טענות הרב רבינוביץ כי מדובר בבקשה קיצונית וכתבה: "מניעת השתתפותן של נשים בטקסים ממלכתיים כדוגמת הטקס שבענייננו, אך מחמת היותן נשים - הינה הפליה פסולה".

המשנה ליועץ המשפטי השתמשה בדבריה באישור שניתן לח"כ ציפי לבני ומירי רגב להדליק את נרות חנוכה בחבה העליונה, ערב הבחירות: "יש כדי ללמדנו שאין לכך מניעה הלכתית ... וכי לא היה בכך כדי לפגוע במרקמם המיוחד של אירועים מסוג זה הנערכים בכותל המערבי".

במהלך שיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים' אמר הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף: "איפה מדליקים? בעזרת הגברים. חמישים שנה, כמובן גם לפני כן, לא הדליקו אצל הנשים. לא מדליקים בעזרת הנשים, מדין בית כנסת, מה זה קשור לעזרת נשים?".

"זה איסור של רפורמה. נשים שרוצות רפורמה, אז הם כמו שעושים קריאת התורה עם טלית - נשים בכותל המערבי - אז גם זה. הם רוצים להתקרב לרפורמים. לנו יש את המסורת שלנו. מדליקים בכותל רק בגברים, נשים לא מדליקות".

בהמשך הסביר הגר"י יוסף: "אני עכשיו מדבר על זה, כי יש כמה שרוצים להתסיס, לעשות בלגן, עושות בראש חודש, עולות לתורה עם הטלית, גם עם תפילין. גם עכשיו הן רוצות".

הראשל"צ הגר"י יוסף פסק: "אסור לאפשר הם את זה, בשום פנים ואופן" וציין כי יתכן ובג"ץ כן יאפשר זאת. בשלב הזה הסביר הרב את הכבוד הגדול שרוחשים היהודים לנשים, וכי לא מדובר בפגיעה בהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר