מלחמה בהשכלה

גדולי ישראל יוצאים נגד אקדמיה לבנות: "לא להכיר בתארים"

רבני ועדת הרבנים לענייני חינוך של מועצות גדולי התורה התכנסו עם גדולי ישראל והכריזו מלחמה נגד האקדמיה החרדית: "לימודים - רק בבית יעקב, קוראים למנהלים לא להכיר בתארים" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכינוס, הערב (צילום: בעריש פילמר)

המאבק על עצמאות החינוך החרדי: כינוס חירום מיוחד נערך הערב (שלישי) בהשתתפות גדולי ישראל כנגד לימודי האקדמיה בסמינרים ובמוסדות החינוך לבנות.

במכתב ששלח מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן למשתתפי הכינוס נאמר: "כבר עוררנו בעבר על חומר הלימוד במקומות שאין רוח חכמים נוחה מהם, ואנו שבים ומעוררים שהמקום היחידי שאפשר וראוי לחנך בו בנות ישראלהוא במסגרות בית יעקב בלבד".

מכתבו של מרן הגראי"ל לכינוס הרבנים (צילום: כיכר השבת)

את הכינוס יזמו חברי "ועדת הרבנים לענייני חינוך" של מועצות גדולי התורה (החסידית והליטאית), והוא מתקיים בהשתתפות עשרות מנהלי הסמינרים ובראשות מרנן שר התורה הגר"ח קנייבסקי והאדמו"ר מויז'ניץ. כנס החירום נערך בבית המדרש ברחוב רשב"ם בבני ברק.

הכינוס נועד לשים דגש על "סכנת חדירת לימודים זרים אל תוך המחנה", זאת על רקע העובדה שבנות סמינר בוחרות ללמוד במקומות אקדמאים "הזרים לאורח התורה והחסידות".

בכינוס נואמים חברי ועדת הרבנים לענייני חינוך של מועצות גדולי התורה, המזכירים הרב מרדכי שטרן והרב אברהם רובינשטיין, וכן הגאונים רבי אביעזר פילץ ראש ישיבת תפרח, רבי שמואל יעקב בורנשטיין, רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון, רבי משה ברזובסקי ראש ישיבת סלונים ובן האדמו"ר, רבי נתן זוכובסקי וכן רבי יעקב כהן מרבני חסידות צאנז.

(צילום: כיכר השבת)
(צילום: כיכר השבת)

החלטות הכינוס

במסגרת ההחלטות של הכינוס נאמר:

א. חינוך בנות ישראל מגיל צעיר ועד גמר הלימודים ובניית בית נאמן בישראל, הופקד על ידי גדולי ישראל בדורות האחרונים אך ורק בידי מוסדות החינוך החרדיים המונחים על ידי מרנן ורבנן גדולי ומנהיגי ישראל, ומתנהגים על פי הוראותיהם. שבהם מחנכים ליראת שמים טהורה, אהבת תורה, אמונה ובטחון ומדות טובות, בלא שום תערובות לימודים אשר אין רוח חכמים נוחה מהם, וזהו המקום היחדי שבו צריך וראוי לחנך את בנות ישראל.

ב. במוסדות הלימוד האקדמאיים על כל צורותיהם, קיימות סכנות רבות של מכשולות עצומים הן בתכני הלימודים והן במרצים, שיש להם השפעה רעה של עניינים הנוגעים לחמורות, ובוודאי שהם מהווים סתירה גמורה לדרך ישראל סבא. על כן אנו שבים ומזהירים, כי בנות ונשות ישראל לא תלמדנה במוסדות אקדמאיים או במוסדות המסונפים לאקדמיה, ובכלל זה שלוחות או מוסדות המכנים את עצמם סמינרים ומעניקים תארים אקדמאיים. וכבר נאסר הדבר בכל החומר על ידי גדולי הדורות מקדמת דנא ועד ימינו. ואין להתפתות בנושאים אלו בתואנות שוא של פרנסה וכדו', שכך דרכו של יצר הרע היום אומר לו עשה כך וכו'.

ג. בנות ישראל לא תלמדנה לימודים לבגרות או לימודים המשמשים כהכנה ללימודים אקדמאיים, בלא שום יוצא מהכלל. ואף לא תגשנה לבחינות באופן עצמאי, ומנהלי הסמינרים יעמדו על כך בכל תוקף.

ד. כל לימודיהן והשתלמויותיהן של בוגרות מוסדות החינוך החרדיים הנ"ל וכן של מורות העובדות או החפצות לקבל משרות במוסדות החינוך החרדיים הנ"ל יהיו אך ורק בסמינרים ומרכזי ההשתלמויות של "בית יעקב", ולא תלמדנה בשום מקום אחר, ובוודאי שלא יפנו לקבלת תואר אקדמאי לכל מקום שהוא.

ה. אנו פונים למנהלי מוסדות החינוך החרדיים שלא יכירו בדרגות ותארים של צוותות החינוך וההוראה שתלמדנה במוסדות שאינם מפוקחים על ידי ועדת הרבנים לענייני חינוך.

ו. על מנהלי המוסדות ועל המחנכות להסביר לציבור הנשים והבנות את חומר הדבר לפנות ללימודים אקדמאיים ובמקומות שאין רוח חכמים נוחה מהם.

החלטות הכינוס (צילום: כיכר השבת)

ז. מנהלי מוסדות החינוך החרדיים יעמדו כחומה בצורה שלא להתפתות אחר שכנועים שונים מבית ומחוץ, הבאים לשנות את צורת חינוך בנותינו.

ח. רבני הקהילות יחזקו את בני קהילותיהם לעמוד בניסיון של פרסנה כשרה בדרך כשרה.
בעמדנו בימים אלו, ערב ימי החנוכה הבאים עלינו לטובה, המסוגלים לעורר על ענייני חינוך בטהרה ולסתום את הפרצות, נוסיף לעמוד על המשמר. ובהתחזקות הציבור כוחו, ובפרט על ידי נושאי התפקידים הציבוריים והחינוכיים, נוכל להצליח לשמור את פך השמן הטהור החתום מכל טומאה זרה. ונזכה בעזרת השם להעמיד דורות ישרים מבורכים ההולכים בדרך ישראל סבא ולשפע ברכה והצלחה בדרך ההיתר ללא כל מכשול ולהדלקת המנורה בבית מקדשנו שיבנה במהרה בימינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר