יחסי רוסיה וטורקיה

הגר"מ שטרנבוך: "למהר ללבוש בגדי שבת ולצפות למשיח" • האזינו

ראב"ד "העדה החרדית" הגאון רבי משה שטרנבוך אמר כי היחסים המתוחים בין רוסיה וטורקיה מלמדים על ביאת המשיח ויש למהר וללבוש בגדי שבת. "אנחנו בפרשת דרכים", הזהיר • האזינו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי משה שטרנבוך (צילום: קובי כץ)

הגאון רבי משה שטרנבוך, ראב"ד "העדה החרדית" וראש הישיבה הגדולה רמות, התייחס במהלך שיעורו השבועי לסכסוך בין רוסיה לטורקיה ואמר כי צריך לצפות למשיח.

"אנחנו מקובלים איש מפי איש עד הגר"א שאם הרוסים יכנסו ויכבשו אינסטנבול בירת טורקיה, יש למהר ללבוש בגדי שבת ולצפות למשיח", אמר הרב שטרנבוך.

הגר"מ שטרנבוך המשיך בשיעורו והסביר לתלמידיו: "הנה הרוסים והטורקים החלו להתקוטט זה עם זה, שומעים קולות מלחמה, אז באמת שכל האומות תמהים מה שקרה, איך טורקיה מתחילה עם רוסיה".

"אבל אנחנו רואים בזה קיום מאמר חז"ל שכאשר משיח צריך לבוא הקב"ה מגרה מלכויות זו בזו ושלא ברצונם נהיה מלחמה", המשיך הראב"ד, "ולכן אנחנו במוצאי שביעית רואים בזה חיזוק גדול וצריכים להתעורר".

הגר"מ שטרנבוך ציין גם כי "כתוב שסמוך לביאת המשיח יהיה לעם ישראל צרות מבני ישמעאל והם יצליחו להתגרות בבני ישראל, אנחנו בפרשת דרכים ומתפללים להקדוש ברוך הוא שיגאל אותנו, צריך להתעורר בתשובה אבל אם חס ושלום לא - הרי שמתחזק חלילה בני ישמעאל".

"עכשיו שעת הכושר להתחזק ולהתפלל, משיח עומד אחר כותלינו ומצפה לבוא", הוסיף הראב"ד, "הרי לא מובן איך מדינה כמו טורקיה מתחיל מלחמה ועוד מסרבים לומר סליחה. ער איז אמשוגינער. הקב"ה מבלבל אותם ולכן צריך להתחזק מאוד בתשובה ואז נזכה לגאולה האמיתית במהרה".

האזינו לדברים המלאים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר