מסע ההרג בקליפורניה

דיווח: הרוצח היה קשור לגורמי טרור; אובמה: "הרקע לא ברור"

כמעט יממה לאחר הטבח במהלכו נרצחו לפחות 14 אמריקנים בסן ברנדינו שבקליפורניה, אומר נשיא ארה"ב ברק אובמה כי עדיין לא ברור הרקע למעשה וכי נבדק אם מדובר באירוע טרוריסטי (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הרוצח, פארוק (צילום: מתוך רשת ABC)

הטבח בקליפורניה: כמעט יממה לאחר הטבח במהלכו נרצחו לפחות 14 אמריקנים בסן ברנדינו שבקליפורניה על ידי בני זוג איסלאמים, התייחס היום (חמישי) נשיא ארצות הברית ברק אובמה לטבח והצהיר כי המניע נבדק וכי בשלב זה לא ניתן עדיין לקבוע מה הניע את שני בני הזוג לפתוח במסע הירי.

אובמה מסר במסיבת עיתונאים שערך בבית הלבן בעקבות האירועים כי "אפשרי שמדובר באירוע טרור, אך גם אפשרי שמדובר בסכסוך במקום העבודה. אולי אף מדובר במניע כפול שהופך את החקירה למסובכת יותר".

במקביל, רשת CNN דיווחה היום כי מבצעי הטבח היו בקשר עם גורם טרור. עם זאת, עדיין לא ברור האם הדבר מוכיח כי האירוע היה על רקע לאומני. בנוסף, דווח כי הרכב בו נלכדו השניים היה שכור.

כזכור, אמש בשעות הערב (שעון ישראל) פתחו במסע ירי בני הזוג סאייד פארוק, בן 28, וטאשפין מאליק, בת 27. במהלך הירי שכוון לעבר עובדי מחלקת הרווחה המקומית נהרגו לפחות 14 בני אדם ועשרות נפצעו בדרגות פציעה שונות.

על פי הדיווחים הבוקר, פארוק שחוסל יחד עם אשתו בקרב ירי עם המשטרה וכוחות הביטחון האמריקניים, שימש מומחה סביבתי במחלקת הבריאות בסן ברנרדינו. ככל הנראה פארוק הגיע אל זירת הרצח ב-Inland Regional Center, מרכז רווחה ומכון שיקומי לבעלי מוגבלויות למסיבה, אולם במהלכה התפתחה מריבה בינו לבין אנשים אחרים במקום.

לאחר זמן קצר הוא חזר למקום, יחד עם אשתו, כשהם מצוידים ברובי סער וכנראה גם במטעני נפץ ופתוח בירי ממנו נרצחו לפחות 14 בני אדם ו-17 נפצעו.

במשטרה המקומית הסבירו אמש כי העובדה כי בני הזוג הכינו מבעוד מועד דרכי מילוט, והגיעו לבושים בביגוד טקטי שכלל אפודי מגן, גורמת למשטרה להניח כי מדובר במעשה מתוכנן ולא מעשה טירוף ספונטני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר