צפו בתיעוד

מבצע שוד מתוחכם מקשישה הסתיים במעצר

ארבעה חשודים ממוצא קולומביאני נעצרו בחשד שביצעו שוד מתוחכם של קשישה. חוקרי המשטרה הצליחו להתחקות אחר עקבותיהם בעזרת תיעודים ממצלמות האבטחה. צפו (חדשות, משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: חטיבת דובר המשטרה)

גניבה בסגנון קולומביאני: היום (שישי) יתקיים דיון בהארכת מעצרם של 4 חשודים, כולם ממוצא קולומביאני, החשודים בגניבה בתחבולה מקשישה, זאת לאחר מבצע נרחב שנערך בחיפושים אחריהם, מאז גנבו במרמה מקשישה את כספי הפנסיה שלה.

האירוע החל לפני כשבועיים אז הגיעה המתלוננת, ילידת 31', לאחד מסניפי הבנק בחולון. לאחר שמשכה את כספי הפנסיה שלה מחו"ל בסכום של כ-3,300 דולר יצאה לכיוון ביתה, כשהיא נעזרת בהליכון. הקשישה לא ידעה, כי החבורה הקולומביאנית עוקבת אחריה למן הרגע שנכנסה לבנק, אולי אף קודם לכן ורק חיכתה שתצא מהבנק כשהכסף בידה.

מיד לאחר שהתלוננה במשטרת בת ים, הורה מפקד המרחב על חקירת נסיבות האירוע ע"י צוות מיוחד במחלק פשעים של מרחב איילון, תוך הפניית כלל משאבי המרחב לחשיפת החשודים במעשה. לדבריו של מפקד המרחב-נצ"מ נתן בוזנה, "מדובר בעבירה בזויה כלפי קשישה, שלא היה בכוחה כדי לעלות על עורמת הכנופייה ולהתנגד להם".

במסגרת החקירה, נאספו צילומים ממצלמות האבטחה במרחב הציבורי ומחלק פשעים חשף למעשה את שיטת הביצוע של החבורה.

לכל אחד מארבעת החשודים היה תפקיד. אחד תצפת. השני עקב אחרי המתלוננת ובחן את מעשיה. השלישי והרביעי לקחו חלק בעיקוב אחרי המתלוננת ופעלו ברמייה ובהסחת תשומת ליבה של המתלוננת. לאחר שיצאה מהבנק, צעדה המתלוננת לביתה, כשהיא נעזרת בהליכון שלה. הארבעה בעקבותיה.

מיד כשנכנסה לבניין בו מתגוררת, נכנסו אחריה שניים מהחשודים. אחד מהם זרק שטרות של כסף על הרצפה, השני הפנה את תשומת ליבה לשטרות הזרוקים. כשרכנה המתלוננת להרים את השטרות, גנב אחד החשודים את תיקה של המתלוננת, שהיה מונח ע"ג ההליכון שלה ובו הכסף שמשכה מהבנק.

פעולות חקירה נוספות, חלקן גלויות וחלקן סמויות, הביאו לאיסוף ראיות נוספות נגד החשודים. צוות בילוש של מרחב איילון בפיקודו של רפ"ק שגיא שולמן התחקה אחר החשודים והביא, לאחר פעילות מבצעית מורכבת, לאיתורם של החשודים ולמעצרם. הארבעה, תושבי ת"א, בשנות ה-30 וה-40 לחייהם, הובאו לחקירה במשטרת בת ים.

קצין אגף חקירות ומודיעין של מרחב איילון-סנ"צ רונן אבניאלי ציין כי "מדובר בכנופיה מתוחכמת אשר גנבה במרמה את כספי הפנסיה של הקשישה. הכנופיה ניצלה את תמימותה וחולשתה הפיזית". עוד הוסיף כי "המעשה שעשו מכוער ברמה המוסרית. ראינו את המתלוננת כאילו הייתה בת משפחה של כל אחד מאיתנו השוטרים. וידענו, שנעשה הכל כדי לעצור אותם ולשים אותם מאחורי סורג ובריח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר