יוסי שריד נפטר בגיל 75; נתניהו: "בעל קול ייחודי בפוליטיקה"

שר החינוך לשעבר יוסי שריד נפטר בליל שבת בגיל 74, ככל הנראה מבעיית לב שממנה הוא סבל שנים רבות. ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לו: "בעל קול ייחודי בפוליטיקה, דעתן וחריף" (חדשות)

יוסי שריד (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

שר החינוך לשעבר יוסי שריד הלך אמש (ליל שבת) לעולמו בגיל 75. צוותי מד"א הוזעקו לביתו בתל אביב לאחר שהוא איבד את הכרתו, ולאחר פעולות החייאה שנמשכו למעלה משעה נקבע מותו. הלוויתו תיערך ביום ראשון בגבעת השלושה.

בנו של שריד, ישי סיפר כי הוא נפטר "ככל הנראה מבעיית לב שממנה הוא סבל שנים רבות. הלך לעולמו מנהיג אמיץ, לוחם לשלום, לצדק וציוני גדול. אנחנו מאוד מצטערים גם כמשפחה וגם כחלק מעם ישראל".

שריד נולד ברחובות לאביו יעקב שהיה מנכ"ל משרד החינוך. הוא שירת בחיל התותחנים ובהמשך ככתב צבאי. באוניברסיטה הוא למד תואר ראשון בספרות ובפילוסופיה ותואר שני במדעי המדינה.

שריד החל את דרכו הפוליטית כדובר מפא"י, לאחר מכן שימש כעוזרו של שר האוצר לשעבר פנחס ספיר וראש הממשלה לוי אשכול. בשנת 1974 שריד הושבע לראשונה כח"כ מטעם מפלגת המערך. בכנסת ה-11 שריד פרש מהמערך ועבר למפלגת רצ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר עם צאת השבת: "יוסי שריד היה בעל קול ייחודי בפוליטיקה הישראלית, איש דעתן וחריף. אף שהיינו חלוקים בנושאים רבים הערכתי את נאמנותו לדרכו, את השכלתו הרחבה ואת העברית המוקפדת שבפיו ובעטו".

"הוא ייזכר גם בזכות היותו פרלמנטר בולט, חבר ותיק בוועדת החוץ והביטחון ושר חינוך שביקש לקדם את מערכת החינוך בישראל" הוסיף ראש הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר