מות יוסי שריד

"סיטרא אחרא, שטן. יימח שמו"; המלחמות של שריד בחרדים

שר החינוך לשעבר יוסי שריד שמת השבת, נחשב לאחד האויבים הגדולים של היהדות החרדית. שיא העימות היה בשנת 2000, כשמרן הגר"ע יוסף זצוק"ל כינה אותו "סיטרא אחרא, שטן" (חדשות, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יוסי שריד (צילום: משה שי, פלאש 90)

יוסי שריד, שר החינוך לשעבר שמת השבת בביתו בתל אביב, נחשב לאחד האויבים הגדולים של הציבור החרדי ושומרי המצוות. ההנהגה החרדית, ובראשם מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, תקפו אותו לא פעם, ובמילים חריפות ביותר.

השיא היה בשנת 2000, עת כיהן שריד כשר החינוך בממשלתו של אהוד ברק, הציבור החרדי הרגיש נרדף. בערב חג הפורים, תקף מרן הגר"ע יוסף זצ"ל את יוסי שריד במהלך שיעורו השבועי במוצאי שבת, ואמר: "בקריאת המגילה אחרי 'ארור המן' - תגידו ארור יוסי שריד. יש למחות אותו, כפי שמחו את זכר עמלק. השם ישים דמו בראשו".

שיאו של המאבק היה כאשר פרצה מלחמה בין שריד לבין סגנו החרדי משולם נהרי מש"ס, מאבק שהשפיע לא מעט על מוסדות החינוך החרדים: "הוא סיטרא אחרא. שטן. יימח שמו" אמר אז פוסק הדור זצוק"ל.

איציק סודרי, מי שהיה דובר תנועת ש"ס בזמן כהונת שריד כיו"ר מר"צ, סיפר הערב: "הוא נהג בכוונה להוציא הודעות חריפות מגדפות ומחרפות את תנועת ש"ס תמיד דקה אחרי כניסת השבת וכך היה מרוויח שבת שלמה שההודעה שלו משודרת ברדיו ובטלויזיה מבלי שש"ס תגיב לו בחזרה. במוצאי השבת שהייתי מקבל את סיכום חדשות השבת ושלחתי תגובה התקשורת ברובה הייתה מסרבת כבר לעשות מזה משהו כי מבחינתם מדובר בחדשות של האתמול".

"אני יודע ממנו ומאנשיו שזה היה תרגיל מכוון שלו להרוויח תקשורת רצופה בלי תגובה" סיפר סודרי.

גם לאחר פטירתו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, כאשר הציבור הישראלי כולו התאחד ברגעי האבל, בחר שריד להיות בין היחידים שביזו את כבודו של מרן זצ"ל, וכתב טור פוגעני במיוחד נגדו.

העימות הקשה בין שריד לבין ש"ס וההנהגה החרדית, הוא הגורם לכך שהפוליטיקאים החרדים מסרבים להצטרף למקהלת האבל על מותו של יוסי שריד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר