הראשל"צ לנשיא פנמה: "בוא לבקר ולהזדהות עם העם בישראל"

נשיא פנמה חואן קרלוס וארלה נועד עם הראשל"צ הגר"י יוסף שהגיע לביקור מיוחד בקהילות היהודיות. "מתוך הכבוד שיש לי לדת ולאנשיה אני תומך ומעודד חופש דת. יהודים ימשיכו לחוש בטוחים" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י יוסף ונשיא פנמה (באדיבות המצלם)

הראשל"צ והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף, נפגש בסוף השבוע עם נשיא פנמה חואן קרלוס וארלה. דבר הפגישה דווח לראשונה ב"כיכר השבת".

הגר"י יוסף אמר לנשיא: "גם בזמננו אין זה מובן מאליו שיהודים יכולים לנוע בבטחון ובחופשיות מתוך חופש דת מלא, במדינות רבות ואפילו במדינות מערביות יהודים אינם חשים חופשיים ונאלצים להסתיר את יהדותם".

נשיא פנמה השיב: "לכבוד הוא לי לארח בלשכתי את הרב הראשי לישראל. אני אמנם בן דת אחרת אך אני חש כפי שהייתי חש אילו היה מבקר כאן המנהיג העליון של הדת שלנו" "מתוך הכבוד שיש לי לדת ולאנשיה אני תומך ומעודד חופש דת. יהודים ימשיכו לחוש תמיד בטוחים בפנמה".

בהמשך, סיפר הגר"י יוסף לנשיא חואן קרלוס על המצב הבטחוני בישראל והוסיף: "אשר בעולם נשמעים קולות שליליים כלפי מדינת ישראל, תמיכתם של מדינות אוהבי ישראל כמו פנמה היא חשובה מאוד וביקור של הנשיא בארץ לאות הזדהות יתרום לזה".

חואן קרלוס התעניין בנעשה בישראל וביקש מהראשל"צ למסור לראש הממשלה בנימין נתניהו את תמיכתו בישראל, הנשיא הוסיף ואמר שהוא "חש הזדהות עם העם בישראל" ובכוונתו להיענות לבקשתו של הרב יוסף ולבוא בעצמו להפגין את תמיכתו בישראל, "העם בישראל סובל ואנחנו נתמוך בו" סיכם הנשיא.

בסיום הביקור העניק הרב לנשיא אגרת הוקרה וברכה אותה תלה הנשיא למזכרת בלשכתו לצד ברכה שקיבל מהאפיפיור בעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר