הבוקר: נהגי סופרבוס השביתו את האוטובוסים

כפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת", ועד העובדים בחברת סופרבוס הודיע הבוקר על שביתה בת ארבע שעות בכל קווי האוטובוסים של החברה ברחבי הארץ במחאה על תנאיהם (רכב)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Yossi.malki)

ועד העובדים בחברת סופרבוס השבית הבוקר (ראשון), את תנועת האוטובוסים בכל קווי החברה למשך ארבע שעות, על רקע סירוב ההנהלה להכיר בהתאגדות ולנהל משא ומתן להסכם קיבוצי לעובדים, הקובלים בין היתר על תנאי העסקתם, כפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת". בחברה טענו כי מדובר במאבק כוחות בין שני ארגוני עובדים והוסיפו כי מי שייפגע מכך הוא ציבור הנוסעים.

לפני כחודש התאגדו מאות נהגים יחד בארגון "כוח לעובדים", ולטענתם החברה מסרבת להכיר בכך ולכן הוחלט להכריז על סכסוך עבודה שבמסגרתו תיפתח שביתה.

עופר בוטל חבר וועד ונהג בסניף בית שמש אמר כי "כל שנדרש מהחברה הוא לעבור על רשימת החברים ששלחנו, להיווכח כי אכן הארגון יציג ולהתחיל עמנו במו"מ לשיפור תנאי ההעסקה בחברה לרווחת הנהגים והנוסעים".

"במקום זה היא ממשיכה לעשות כל מאמץ להתחמק ממשא ומתן ולהתעלם מהנוסעים שישלמו את מחיר סרבנות ההנהלה, בשביתות ושיבושי עבודה", הוסיף.

העובדים קובלים על תנאי העסקתם הנמוכים מן התנאים המקובלים בענף. כך לדוגמה, נסיעה של שעה, מוגדרת כארבעים דקות בלבד ומתוגמלת בהתאם. הנהגים חייבים לעבוד בפיצולים, ולא לקבל תשלום על השעות הריקות שביניהם ואין כל הגדרה מתי מסתיים יום עבודה.

מחברת סופרבוס נמסר: "מדובר במאבק כוחות בין שני ארגוני עובדים כשבסופו של דבר ציבור הנוסעים הוא הנפגע. יש לציין כי תנאי השכר והעבודה של עובדי סופרבוס הם מהטובים בענף ושכרם של נהגי סופרבוס אף צפוי להתעדכן ולעלות בחודש ינואר ב-20%, ויעמוד על 39 שקל לשעה. לאור אלה, לא ברורה כלל ההתנהלות הכוחנית והלא פרופורציונלית של ארגון כוח לעובדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר