ראש המל"ל: "ארגוני הטרור ניסו לפגוע באסדות הגז"

ראש המל"ל יוסי כהן אמר בדיון בוועדת הכלכלה, כי גורמי טרור ניסו לפגוע באסדות הגז ונכשלו. הוא הוסיף כי צריך לאשר את מתווה הגז וכי ישנו אינטרס מובהק בחיזוק הקשרים כך עם מדינות ערב (ארץ)

(צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

איום הטרור נגד תשתיות הגז: בדיון שנערך היום (ראשון), בוועדת הכלכלה של הכנסת, על סעיף 52 בחוק ההגבלים העיסקיים, שנועד לעקוף את הממונה ולאשר את מתווה הגז, אמר ראש המועצה לביטחון לאומי, יוסי כהן כי "ארגוני הטרור ניסו לפגוע במאגר תמר במהלך מבצע צוק איתן, ולא הצליחו".

ראש המל"ל אמר בדיון כי "אמצעי הלחימה של ארגוני הטרור הנלחמים בישראל מסוגלים לגרום נזק לאסדות הגז". הדברים נאמרו בין היתר על רקע הצטיידות צה"ל בספינות טילים חדשות ובהצטיידות שנועדה להגן על אסדות הגז מפני מתקפות טרור.

לגבי העברת סעיף 52 אמר כהן כי להערכת המל"ל המתווה צריך להיות מאושר, "מקומה של ישראל במזרח התיכון נהפך להיות מאותגר יותר ויותר, והוא יחוזק יותר בזכות שיתופי פעולה עם שכנותינו, ובראשן מצרים, ירדן, קפריסין, יוון וטורקיה. יש לנו אינטרס לא פחות ממובהק לייצר קשר כלכלי אסטרטגי עם אותן מדינות".

כהן הוסיף כי "אנחנו כן טוענים באופן נחרץ שעיכובים נוספים בהוצאת הגז ושיפור היתירות והביטחון באספקת הגז ויצירת קשרים עם המדינות הוא נחוץ. מבחינתי שיצא הגז וכמה שיותר מהר ויסדר את יחסינו עם המדינות הנוספות. יותר חשוב פיתוח אסדה שנייה ושדה חדש מאשר גם צינור שני".

"צינור שני הוא חשוב אבל אנחנו מסתכלים גם על מה שקורה בלב ים. לא מבטל צורך בצינור שני אבל גם אסדה שנייה זה עניין חשוב עד מאוד. למה זה חשוב לנו כלכלית בהיבטים ביטחוניים – אנחנו נמצאים לפני חידוש מו"מ על הסיוע הביטחוני לישראל – גם משק הגז שלנו עולה כצורך כלכלי יקר להגנה. ככל שישוחררו עתודות מזומנים גדולות יותר בזכות מכירת גז ליצוא, יהיה קל להעמיס על כתפינו את אבטחת שדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר