לראשונה מ-1948

נרות חנוכה הודלקו בבית הכנסת במנאמה בירת בחריין • תיעוד

מנכ"ל 'ועידת רבני אירופה', הרב משה לוין, מבקר בימים אלה בבחריין כאורח בית המלוכה. אמש הוא הדליק בטקס צנוע ומרגש את נר שני של חנוכה בבית הכנסת במנאמה בירת בחריין (חנוכה)

הרב לוין עם המלך (באדיבות המצלם)

הרב משה לוין, מנכ"ל 'ועידת רבני אירופה', מתארח בבחריין כאורח בית המלוכה לכבוד אירוע שעורך מלך בחריין השיח חמד בן עיסא אל-חליפה לנציגי כל הדתות. הרב לוין התקבל ביחס חם והושב ליד המלך כאות הערכה.

במהלך הטקס אמר המלך כי "הקריאה למלחמה בטרור חייבת לבוא מנציגי כל הדתות כאחד. כאן בבחריין חיים בני כל הדתות ללא כל פחד ונמשיך לאפשר חיים שלווים ושקטים ליהודים ולקיים את אורחות חייהם מנהגיהם ומצוות דתם ללא כל מורא".

הרב משה לוין אמר למלך כי אנו בעיצומם של ימי החנוכה המרבים אור בעולם וכי ביהדות קיים מושג: 'מעט אור דוחה הרבה מן החושך'. "בחריין בהנהגתך היא מעט אור בעולם חשוך של פונדמנטליסטים קיצונים", אמר הרב לוין והודה למלך בשם נשיא הועידה, הרב פנחס גולדשמידט ורבני אירופה על יחסו המיוחד ליהודים.

בשעות הערב אמש (שני) נערך בבית הכנסת שבמנאמה טקס צנוע בו הדליק הרב לוין את הנר השני של חנוכה יחד עם חברי הקהילה היהודית המונה כחמישים נפש, שכנים מוסלמים רבים ונציגי בית המלוכה והפרלמנט.

שגרירת בחריין בארצות הברית לשעבר, עו"ד הגב' האוודה עזרא איברהים, אמרה כי כל חברי הקהילה נרגשים מאוד: "מאז 1948 לא הודלק נר חנוכה בבית הכנסת בבחריין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר