אלימות ופשע: יהודי ניו יורק חוששים לביטחונם

יהודי ניו יורק חוששים לביטחונם בעקבות סדרת תקריות. בבורו פארק הותקף בן 21, בפלטבוש צעיר ערבי ניסה להיכנס לבית כנסת ובשכונת קווינס הוצתו מספר אתרים יהודים בידי אלמונים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
דקירה בקראון הייטס. ארכיון (צילום: ארגון השומרים)

סדרת תקריות של אלימות וחשד לפשע שנאה מחרידים בשבוע האחרון את יהודי ניו יורק החוששים לביטחונם האישי.

האירוע הראשון התרחש בשבוע שעבר ביום חמישי בשכונת בורו פארק שבברוקלין, יהודי כבן 21 הותקף בתחנת רכבת. האיש עזב את התחנה בפינת רחוב 43 ושדרות ניואוטרכט כשלפתע ניגש אליו החשוד וצעק לעברו קריאות גנאי. בהמשך לאחר שהיהודי שאל אותו מדוע הוא מקלל אותו היכה אותו החשוד בפניו ובראשו עד זוב דם.

אירוע חריג נוסף התרחש בשכונת פלטבוש כאשר צעיר בעל חזות ערבית ניסה להיכנס לבית הכנסת הספרדי המרכזי אחיעזר בשעת תפילת שחרית תוך שהוא צועק סיסמאות אנטישמיות.

המתפללים מיהרו להזעיק את כוחות המשטרה ואת מתנדבי ארגון השומרים שלכדו אותו. במקרה זה נמשכת חקירת המשטרה האם מדובר בצעיר מעורער בנפשו או בפשע שנאה.

בתוך כך שוררת דאגה בקרב הקהילה הבוכרית בשכונת קווינס זאת בעקבות גל הצתות של אתרים יהודיים. ראשי הקהילה הודיעו על מענק פרס של 50 אלף דולרים למי שיביא בדל מידע שיסייע ללכוד את הפושעים.

עם זאת מפכ''ל משטרת ניו יורק וויליאם בריטון טוען כי לא נראה שמדובר במקרים אלו בהצתות על רקע אנטישמי. "אנחנו לא חושבים שמדובר בפשע שנאה או פעולת טרור", אמר המפכ"ל.

מנגד, תושבים בשכונה מביעים את דאגתם וטוענים כי אין המדובר ברצף מקרי של התנכלויות וכי נדמה שיש יד מכוונת לכל האירועים החריגים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר