פרסום ראשון

החברה למתנ"סים: "הקרנת סרטים בשבת מנוגדת לעמדתנו ופוגעת בסובלנות"

במייל ששלח מנהל מחוז ירושלים בחברה למתנ"סים, המפעילה את המינהלים הקהילתיים, והגיע לידי "כיכר השבת", הוא מבהיר כי הקרנת הסרטים בשבת במינהל קריית יובל מנוגדת לעמדתם (ארץ)

שמעון ליברטי | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש - פלאש90)

המלחמה על השבת בירושלים • פרסום ראשון: מנהל מחוז ירושלים בחברה למתנ"סים, המפעילה את המינהלים הקהילתיים, מבהיר כי החברה מתנגדת להקרנת סרטים בשבת במינהל הקהילתי בקריית יובל.

במייל שנשלח לחברי המועצה והנהלת המינהל, על ידי יולי בן לביא, מנהל מחוז ירושלים בחברה למתנ"סים והגיע לידי "כיכר השבת", כותב בן לביא כי הקרנת הסרטים מנוגדת לעמדת החברה.

בן לביא כותב: "כפי שטענתי מספר רב של פעמים בישיבות ההנהלה, הפעולה הנ"ל של הקרנת סרטים - פעולות תרבות עם חילול שבת, מנוגדת חד משמעית לעמדת המחוז והחברה למתנ"סים ואינן מקדמת את תהליכי ההידברות והסובלנות בקהילה.

הוא מבהיר כי "שינוי מדיניות מסוג זה של פעילות המינהלים הקהילתיים בירושלים, בערבי שישי, שבתות וחגי ישראל, מחייב דיון והחלטה אסטרטגית של העירייה ומועצת העיר, מאחר והמינהל הקהילתי אינו גוף פרטי, אלא עמותה מעין עירונית הפועלת בהתאם למדיניות כלל עירונית בנושאי מקרו , ובתשתיות עירוניות ומכוח הסמכות והתקציבים והתמיכה של העירייה והחברה למתנ"סים".

בן לביא מוסיף כי "ניתן לקיים פעילויות שבקונצנזוס - סטטוס קוו, ובהסכמה כמו שבת תרבות או הפעלות למשפחות עם ילדים וצעירים במרחבים הציבוריים ללא חילול שבת פגיעה ברגשות הזולת.

בן לביא מציין עוד כי עבודת עובדי המינהל מחייבת אישור של משרד הכלכלה, שיאשר את עקיפת חוק שעות עבודה ומנוחה. "בנוסף כול העסקת העובדים -צוות המקצועי בערבי שישי ושבת מחייבת קבלת היתר-אישור הגורמים המוסמכים במשרד לכלכלה".

כזכור, מוקדם יותר פרסמנו את מכתבו של ליאון להנהלת המינהל הקהילתי בו הוא כותב:: "בימים האחרונים הגיעה לידי תוכנית האירועים לחורף במינהל הקהילתי יובלים שבניהולכם. התוכנית כוללת הקרנת סרטים בתשלום בשבת במבנה שבשימוש המינהל הקהילתי - בבית טיילור".

על כך הוא מבהיר כי "הקרנת סרטים בתשלום בשבת במבנה שבשימוש המינהל הקהילתי, נחשבת להפרה ברורה של הסטטוס קוו".

הוא מספר כי מאז נכנס לתפקידו הוא עומד בראש צוות שהקים ראש העיר ובו חברים שלושה חברי מועצה- שלמה רוזנשטיין, אהרון ליבוביץ' ונחמניאל סבן, שתפקידם "ליצור חשיבה ומציאת פתרונות למען קיום חיי קהילה ותרבות תוך כדי שמירה על הסטטוס קוו".

ליאון מביע תקווה כי יגיעו לפתרון מוסכם, אך מותח ביקורת על ההחלטה: "קביעת עמדה וקיום אירועים שמפרים את הסטטוס קוו באופן חד צדדי מהווים פגיעה חמורה והכשלת ניסיונות גישור וההידברות". לאור זאת הוא דורש לבטל את החלטת ההנהלה.

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר בתגובה יחיאל לוי מנהל המינהל כי "הקרנה תיעשה בחינם. יש החלטה של ההנהלה שמאפשרת פתיחת פעילות בשבת ואני המנהל שצריך לבצע אותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר