הותר לפרסום

השב"כ עצר חוליית מחבלי דאעש מנצרת שהתאמנו בנשק

היום הותר לפרסום כי השב"כ והמשטרה עצרו חמישה ערבים תושבי נצרת שהקימו התארגנות טרור המזדהה עם דאעש, דיברו על ג'יהאד כנגד הכופרים והתאמנו בנשק. כתבי אישום הוגשו נגדם (חדשות)

(צילום: תקשורת שב"כ)

שוב, נחשפה חוליית מחבלי דאעש בישראל: לפני זמן קצר (שלישי) הותר לפרסום, כי במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצרו לחקירה במהלך החודשיים האחרונים מספר צעירים ערביים תושבי נצרת, תומכי ארגון הטרור דאעש.

שורת המעצרים התבצעה לאחר שגורמי המודיעין בשב"כ קיבלו מידע מודיעיני, ממנו עלה כי החשודים מקיימים מפגשים חשודים ומתאמנים בכלי נשק.

הנשק (צילום: תקשורת שב"כ)

חברי חולית המחבלים העצורים הם עבד אל כרים איהאב עבד אל רחמאן סלימאן - בן 22, תושב נצרת. מחמד איהאב עבד אל רחמאן סלימאן - בן 18, תושב נצרת. עבד אל כרים ג'מאל עלי סלימאן - בן 23, תושב נצרת. מוחמד סאלח מוחמד סלימאן - בן 19, תושב נצרת. מוראד מוחמד סלים סלימאן - בן 27, תושב נצרת.

מחקירתם בשב"כ עלה כי במהלך השנה האחרונה פעלו הצעירים להשיג כלי נשק ואף התאמנו בירי בכלי הנשק שהשיגו, זאת לצד תהליך התקרבות לאיסלאם הקיצוני ומפגשים שקיימו בנושא זה, כשבמהלך המפגשים הביעו החשודים תמיכה בארגון דאע"ש ושוחחו בשבח הג'האד נגד הכופרים.

במסגרת חקירתם הסגירו הפעילים שני רובים בהם ביצעו ירי בהזדמנויות שונות בחורשה הסמוכה לנצרת לצורך אימון, רובה רוסי מסוג SKS, ורובה מסוג "קרל גוסטב".

המחבלים (צילום: תקשורת שב"כ)

כזכור, לפני כשנה הכריז שר הביטחון משה בוגי יעלון על ארגון דאע"ש כהתאחדות בלתי מותרת מכוח תקנות ההגנה (שעת חירום), ימים ספורים לאחר מכן הכריזה ממשלת ישראל על דאע"ש כארגון טרור.

כנגד חברי חוליית הטרור הוגשו על ידי פרקליטות מחוז צפון כתבי אישום חמורים בבית המשפט המחוזי בנצרת, לפני כשבועיים, בעבירות נשק, עבירות של תמיכה בהתאחדות בלתי מותרת והשתתפות באספות של ההתאחדות. הפרקליטות דורשת להאריך את מעצרם עד תום ההליכים.

כזכור, לפני מספר שבועות חשף ארגון השב"כ חוליית מחבלים תומכי דאעש תושבי ג'לג'וליה, לאחר שתכננו לעבור את הגבול לסוריה ולהצטרף לארגון הטרור דאעש, כשאחד המחבלים אף הצליח לעבור את הגבול בעזרת מצנח רחיפה.
גם בחקירת החשודים בג'לג'וליה לפני מספר חודשים עלה כי החשודים פעלו מזה מספר חודשים תחת חסותו של ג'האד חגלה. הפעילים נהגו להפגש בביתו של ג'האד ולקיים שם שיעורי דת, בהם הטיף ג'האד לפעילים על דרכה של דאעש ועל הצורך בסיוע למאמץ הארגון בסוריה. עם הזמן התגבשה בקרב הפעילים ההחלטה לממש יציאה לסוריה על מנת להצטרף לכוחות דאעש הנלחמים שם.
לאחר תכנון החדירה לסוריה בסופו של דבר, החליטו שניים מהפעילים לנטוש את התכנית לאור חששם מיציאה לסוריה וחשש כי הוריהם לא יאפשרו להם לצאת מהארץ. לעומתם, במהלך אוקטובר האחרון יצאו 2 חשודים אחרים לטורקיה במטרה לממש את המעבר לסוריה. השניים ניסו לתאם את הכניסה לסוריה מול גורמי דאעש השוהים שם אך התיאום לא צלח והשניים חזרו בסופו של דבר לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר