עמרם כנפו ל"כיכר השבת": "חד משמעית לא לקחתי שוחד"

סגן ראש עיריית אשדוד עמרם כנפו מגיב בשיחה עם "כיכר השבת" להודעת הפרקליטות על הכוונה להעמידו לדין ומצהיר כי לא לקח שוחד. כנפו אף מברך על הצעד בו נקטה הפרקליטות (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עמרם כנפו עם ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן (צילום: יעקב כהן)

יממה לאחר שהפרקליטות הודיעה כי היא שוקלת להעמידו לדין, סגן ראש עיריית אשדוד עמרם כנפו מגיב לראשונה בשיחה עם "כיכר השבת", מכחיש את המיוחס לו ובאופן מפתיע מברך על הצעד שנקטה הפרקליטות.

"הפרשה התפוצצה לפני ארבע שנים. החשדות מתייחסות לשנים 2003 ו-2006, הכול מתרכז סביב שלוש חשבוניות בתקופה שהייתי חבר מועצה והיה לי עוסק מורשה של ייזום ויעוץ פרויקטים כך שהכול דווח כדין. הפרקליטות והמשטרה החליטו שחלק מהחשבוניות לא היו קשורים לחברה אלא לשוחד", מסביר כנפו.

"חד משמעית לא לקחתי שוחד", הוא אומר בנחרצות, "שילמתי מסים על הכסף שקיבלתי. דיווחתי על כך לרשויות וקיבלתי אותם עבור ייעוץ ותיווך".

בפרקליטות חושדים כי כנפו ויצחק דרי הקימו כל אחד עסק לייעוץ ליזמים בתחום הנדל"ן וקיבלו לכאורה שוחד בסך מאות אלפי שקלים מהקבלנים והיזמים בתמורה לקידום ענייניהם בפרויקטים באשדוד ובוועדות התכנון והבניה. חבר המועצה הנוסף שלמה אלבז חשוד גם כן כי קיבל מתת מיזמים.

על כך הוא מגיב "לא קידמתי את הפרויקטים בשום בדרך ובוודאי לא דרך הוועדה המקומית".

כנפו מלין על חקירתו ואומר: "אני הייתי אחד הנחקרים שנחקרו הכי הרבה. לא שמרתי על זכות השתיקה ועניתי על כל השאלות. נשגב מבינתי להבין, או שאני לא מסביר נכון או שלא היה רצון לשמוע".

באופן מפתיע הוא שמח על החלטת הפרקליטות. "אני מאוד שמח שהגעתי לרגע הזה משום שלהיות כמה שנים כשעננה מרחפת עליך זה לא טוב והנה עכשיו סוף סוף סיימתי עוד שלב. אני חיכיתי בכיליון עיניים לסיום של ההליך החקירה, אחר כך להחלטת הפרקליטות ועכשיו אחכה לשימוע".

כנפו מוסיף כי"אם חלילה וחס יוגש כתב אישום לאחר השימוע עלי להתפטר מתפקיד סגן ראש העיר. כעת זה לא עומד על הפרק".

בפרקליטות אמרו כי יצחק דרי חשוד בקבלת שוחד בסכום כולל של כ-3.8 מיליון שקל. כנפו קיבל לידיו, על פי החשד, שוחד בסכום כולל של כ-320 אלף שקל וכן אופציה לרכישת מגרש. אלבז קיבל, על-פי החשד, הלוואה וערבות להלוואה בהיקף של כ-150,000 שקל וכן ביקש שוחד מהקבלנים בסך 100 אלף דולר".

כנפו, אלבז ודרי חשודים בעבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הפרת חובת גילוי בפני ועדת התכנון והלבנת הון.

השימוע קודם העמדתם לדין של השלושה, יתקיים בפני עו"ד שלום שיפר, ראש צוות כלכלי בפרקליטות מחוז דרום ובהנחיית פרקליט המחוז עו"ד אלון אלטמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר