אבסורד בשדה התעופה

הפקידים דרשו מבחור ישיבה "אישורי יהדות" ואיימו לגרשו

פקידים בשדה התעופה דרשו מבחור ישיבה עולה מרוסיה להציג "אישורי יהדות" ואיימו לכלוא אותו ולגרשו באופן מיידי מהארץ. בהתערבות הראשל"צ הגר"ש עמאר הבחור שוחרר לפנות בוקר לישיבה (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש עמאר בלשכתו (צילום: Uri Lenz/FLASH90)

פקידי רשות שדות התעופה עיכבו השבוע בחור ישיבה ששב מביקור ברוסיה, וביקשו ממנו להציג מסמכים המוכיחים שהוא יהודי, זאת למרות המראה החיצוני שלו שנראה בחור ישיבה לכל דבר. בנוסף הם ביקשו לכלות אותו ולגרשו מהארץ אך לאחר התערבותו של הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר - הבחור שוחרר.

ל"כיכר השבת" נודע כי בתחילת השבוע שב לישראל בחור ישיבה יליד רוסיה שיצא לבקר את בני משפחתו ברוסיה. הבחור, לומד באחת הישיבות הנחשבות של עולי ברית המועצות בירושלים, אך כשהגיע לעמדת הבידוק בנתב"ג הוא נתקל בבעיות להן לא ציפה.

הפקידים במקום החלו לדרוש מהבחור מסמכים שונים, כאשר כמה מהם היו חסרים לבחור, אולי מחוסר מודעות להליך ואולי קצת מרשלנות. לאחר מכן הבחור הופתע לשמוע מהפקידים כי הם דורשים שיציג בפניהם את אישורי היהדות שלו.

"מדובר באבסורד גמור, הבחור הינו בחור ישיבה איכותי, אשר חזותו לא מותירה כל ספק באשר ליהדותו - גם לספקן הגדול ביותר", אומר ל"כיכר השבת" אחד הרבנים שנזעק לטפל בפרשה. לדבריו, הפקידים ביקשו לכלוא אותו תחת מעמד של "מיועד לגירוש מיידי".

לאחר חצות הלילה פנו רבני הישיבה ללשכתו של רבה של ירושלים הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר, הרב התערב באופן אישי כאשר הפעיל גם את מערך הגיור, ובכך הביא לסיומה של הפרשה כאשר לפנות בוקר הבחור שוחרר לביתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר