גדול השלום

האדמו"ר במכתב לחסידיו: "שם מכנובקא בעלזא הוא בלי שום ערעור"

לאחר השלום בין החצרות היריבות שיגר אמש כ"ק האדמו"ר ממכנובקא-בעלזא מכתב לחסידיו בו מציין את הסיבות לצעד וכן קורא לחסידים לקבל את הכרעתו בעניין השם של החסידות (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבי ממכנובקא-בעלזא עם חסידיו (צילום: בעריש פילמר)

השלום בחצרות בעלזא ומכנובקא-בעלזא: לאחר השלום בין החצרות היריבות שיגר אמש (רביעי) האדמו"ר ממכנובקא-בעלזא מכתב לחסידיו בו מציין את הסיבות לצעד וכן קורא לחסידים לקבל את הכרעתו בעניין השם.

"בעבור ימי השמחה ובהגיע חג החנוכה אפתח בתפילה ובקשה שהיא אומנות אבותינו", פותח האדמו"ר את מכתבו, "מאז ומתמיד היו נשואות עינינו להשים שלום בגבולנו. הרבה הרפתקאות עדו עלינו ועתה קול התור נשמע בארצינו".

האדמו"ר ממכנובקא-בעלזא מצטט את הגמרא במסכת יומא לקבל את ההחלטה על השלום בין החצרות וכותב כי "ובאמת עניין חמור זה הביאני לקבל החלטה בדבר העומד ברומו של עולם אף כי ידעתי גם ידעתי את המכאוב שבדבר לאנ"ש".

"במכתבי זה אבוא לבקש מאת אנ"ש אחי ורעי לצעוד עמי בדרך ובהחלטה זו למען ייטב לנו וגם לזרעינו כי שם מכנובקא בעלזא הוא בלי שום ערעור משום אדם כך לכנותינו עם קהילתינו", מור האדמו"ר לחסידיו, "ונא נהיה כל הקהל כאחד כי אנשים אחים אנחנו וכבוד רבותינו הקדושים היה תמיד לנגד עינינו".

לסיום מציין האדמו"ר את מעלת השלום ומברך את קהל חסידיו.

ל"כיכר השבת" נודע כי המכתב פורסם הן בארץ והן בחו"ל כאשר מטרתו העיקרית הינה פניה לציבור החסידים בחוץ לארץ שחלקם נמנה על הגרעין הקשה של "המורדים" המסרבים לקבל את הפשרה בעניין ומתעקשים עדיין על השימוש בשם "בעלזא" לבדו או לכל היותר "בעלזא מכנובקא" בסדר הזה דווקא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר