סוף להרס?

הוותיקן בהודעה דרמטית: אין יותר צורך במיסיון נגד היהדות

אחרי שנים ארוכות של מיסיון נגד העם היהודי, הוותיקן מפרסם מסמך דרמטי בו הוא קובע כי "נוצרים לא צריכים עוד לנסות ולהמיר את דתם של יהודים". כמה ההכרזה הזאת משמעותית? (חדשות)

האפיפיור פרנציסקוס (צילום: שאטרסטוק)

אחרי שנים ארוכות של מיסיון נגד העם היהודי, הוותיקן מפרסם היום (חמישי) מסמך דרמטי בו הוא קובע כי "נוצרים לא צריכים עוד לנסות ולהמיר את דתם של יהודים לנצרות", ומביא בכך את הסוף על מפעל המיסיון ההרסני שפגע בעם היהודי.

המסמך פורסם על ידי הוועדה לעניינים בין דתיים מטעם הוותיקן לרגל ציון 50 שנה לפרסומה של החלטה נדירה אחרת בעניין היהודים, והוא מפרט את מדיניותה של הכנסייה כלפי היהדות. לצד ההחלטה כי אין יותר צורך להמיר את דתם של יהודים לנצרות.

לפי סוכנות הידיעות רויטרס, מומחים ליחסים בין הוותיקן והיהדות אמרו כי מדובר בהצהרה תקדימית בה הוותיקן מכריז על סיום המיסיון. למעשה, משמעותו של המסמך היא שהוותיקן לא תומך מעתה בשום פעילות מסיונרית.

"הכנסייה מחוייבת בייצוג האמונה היהודית כאמונה המאמינה באל אחד, באור שונה מאשר אנשים המאמינים בדתות אחרות והשקפות עולם שונות".

בישראל ובעולם נאבקים מזה שנים ארגונים שונים בפעילות מיסיונרית נוצרית, בהם בין היתר "יד לאחים" ו"להבה". בשנת תשל"ח נוספו לחוק העונשין סעיפים שמונעים המרת דת בשל "פיתוי חומרי", אולם הדבר לא הצליח למנוע פעילות מיסיונרית ללא פיתוי חומרי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר