תעלומה בארה"ב

צפו: מי מצית בתי היהודים הבוכרים בניו יורק?

תעלומה גדולה אופפת את הקהילה היהודית בניו יורק, בעיקר ממוצא בוכרי, זאת לאחר ששבעה בתים של אנשי הקהילה הבוכרית הוצתו בשבועות האחרונים. לא ברור מי עומד מאחורי ההצתות (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

בשבועות האחרונים מנסים תושבי הקהילה היהודית בניו יורק לפתור תעלומה גדולה: מי מצית בתים של יהודים ממוצא בוכרי. מתברר כי בחודש וחצי האחרון הוצתו לא פחות משבעה בתים של יהודים ממוצא בוכרי ברובע קווינס. זהותו של המצית, כמו גם הסיבה בגינה הוא מבצע את ההצתות, טרם התבררו.

משטרת ניו יורק פרסמה השבוע תיעוד ממצלמת אבטחה ובה נראה המצית מתהלך בקרבת אחד הבתים. הבנוסף, המשטרה מציעה 12 אלף דולר כפרס למי שיביא מידע על המצית. במקביל, הקהילה הבוכרית הציעה גם היא פרס בסך 50 אלף דולר למי שיביא מידע שיוביל ללכידת המצית הסדרתי.

(מצלמות אבטחה)

למרות שטרם ברור האם מדובר בהצתות על רקע אנטישמי, במשטרה עירבו חוקרים מיחיד פשעי השנאה. המשטרה עצרה שני חשודים במעשה, אך הם שוחררו כעבור זמן קצר.

ארבע מהבתים שהוצתו היו בתהליכי שיפוץ ובנייה, ואחד מהם אף נשרף פעמיים. על פי הדיווחים, ייתכן כי הרקע להצתות הינו הניסיון לבצע שינויים בחזית השכונה כאשר יהודים ממוצא בוכרי רכשו בתים ישנים באזור ושיפצו אותם. בכל האירועים לא נרשמו נפגעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר