מתקפה חסרת תקדים

"שואה רוחנית, אסור לשומר תורה להכיר ברפורמה. בנט טעה"

רבני הציונות הדתית במתקפה משולבת נגד נפתלי בנט בעקבות ביקורו בבי"ס קונסרבטיבי. הרב יעקב אריאל: "אסור לאדם שומר תורה ומצוות להכיר ברפורמה". הרב אליהו: "שואה רוחנית" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שר החינוך נפתלי בנט. תחת מתקפה משולבת מבית (צילום: Miriam Alster /Flash90)

הסערה בעקבות ביקורו התקדימי של שר החינוך נפתלי בנט בבתי ספר קונסרבטיבים בביקורו האחרון בארה"ב ממשיכה להכות גלים. לאחר שהרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו אמר כי שר החינוך שגה בכך שביקר במקום ואין לתת להם לגיטימציה, מצטרפים אליו גם בכירי רבני הציונות הדתית שבוחרים לצאת בגלוי כנגד יו"ר הבית היהודי.

מספר רבנים בציונות הדתית אמרו כי הם מחזקים את ידי הרב הראשי הרב לאו, וכי אין לחזק את הקונסרבטיבים או לתת להם תמיכה.

הרב יעקב אריאל, רבה של העיר רמת גן, אמר היום בשיחה עם "כיכר השבת" כי "הרפורמה זה לא יהדות. הוא יכול להיות יהודי בפועל אבל להכיר ברפורמה כיהדות אסור. אסור לאדם שומר תורה ומצוות להכיר ברפורמה. אין מה לחפש שם. באופן עקרוני יהדות ורפורמה זה 'צווי' דינים".

אתמול, בשיחה עם אתר "סרוגים", אמר הרב שלמה אבינר, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, כי אין כל מקום לתת הכרה ולבקר במוסדות של הקונסרבטיבים והרפורמים ואף תקף את השר בנט על כך שהעז להעיר לרב הראשי. הרב אבינר אמר כי "אם המטרה היא לקרב את הקונסרבטיבים לכך שיתחצפו לרב הראשי, אין בכך צורך".

הבוקר הצטרף לרב אבינר גם הרב שמואל אליהו, רבה של צפת ומבכירי הרבנים בציונות הדתית, ואמר בשיחה עם "גלי ישראל" כי הוא מבקש לחזק את הרב הראשי הרב לאו. "הרפורמים והקונסרבטיבים ממיטים שואה רוחנית על העם היהודי ואסור בשום אופן לחזק אותם או לבקר במוסדותיהם, הם יהודים והם אחינו אך אסור לתת להם לגיטימציה וטעה בכך שר החינוך שנתן להם תמיכה בביקורו" אמר הרב אליהו.

יצוין כי רבנים רבים מקרב הציונות הדתית הביעו פליאה על מהלכיו של שר החינוך ואין ספק כי הסערה שהחלה בימים האחרונים טרם הסתיימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר