היסטוריה בפריז

שבועיים לפתיחת ועידת האקלים: הסכם ל"הפחתת פליטת גזי חממה"

ההסכם מחייב את המדינות שיסכימו עליו להפחית את פליטת גזי החממה שלהן בכדי לעמוד ביעד שנקבע לעליית הטמפרטורה. שר החוץ הצרפתי לורן פביוס: "זו נקודת מפנה היסטורית" (חדשות,עולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

שבועיים לאחר פתיחת ועידת האקלים השנתית של האו"ם בפריז, היום (שבת), נמסר כי הושג הסכם מיוחד והיסטורי שנועד להפחית את פליטת גזי החממה. ההסכם מחייב את המדינות שיסכימו עליו להפחית את פליטת גזי החממה שלהן בכדי לעמוד ביעד שנקבע לעליית הטמפרטורה.

מי שהוביל את השיחות בין המדינות, שר החוץ הצרפתי לורן פביוס, עדכן בשעות הצהריים על ההסכם שהושג ואמר כי אם ההסכם אכן יאומץ יהיה מדובר ב"נקודת מפנה היסטורית" שמאבק שנועד לנסות ולשמור על עליית הטמפרטורות בעולם מתחת ל-2 מעלות צלסיוס.

ההסכם ההיסטורי הושג לאחר שיחות משא ומתן ארוכות שנמשכו שעות ארוכות. כעת נדרשות 200 ממשלות מרחבי העולם לאשר את ההסכם שלדברי פביוס מהווה "האפשרות הכי טובה והכי מאוזנת". לדבריו, מדובר ב"רגע האמת" של המאבק בהתחממות הגלובלית.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד קרא הצהריין למדינות לאשר את ההסכם באומרו כי מדובר בהזדמנות לשנות את העולם: "עלינו לקחת את הצעד האחרון, הצעד שיאפשר לנו להשיג את המטרה. וזה יהיה צעד מכריע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר