אחרי 21 שנה

ארגנטינה ביטלה את ההסכם עם איראן ותחקור עצמאית הפיגוע בקהילה היהודית

נשיא ארגנטינה החדש מאוריסו מאקרי הודיע כי החליט לבטל את ההסכם עם איראן על חקירה משותפת של הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס ויפתח בחקירה עצמאית של האירוע (בעולם)

התובע היהודי אלברטו ניסמן (צילום: מסך)

יותר מעשרים שנה אחרי הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס שבארגנטינה, החליטה ממשלת ארגנטינה לבטל את ההסכם עם איראן ולחקור עצמאית את הפיגוע.

איראן וארגנטינה חתמו על הסכם המחייב חקירה משותפת של הפיגוע, אולם בית המשפט הארגנטינאי קבע כי ההסכם אינו חוקתי למרות זאת הנשיאה הקודמת כריסטינה קרישנר, עתרה שוב ושוב ובכך דחתה את ביטול ההסכם.

כעת, לאחר עליית הממשלה הימנית, אוהדת ישראל, הודיע הנשיא מאוריסו מאקרי, כי לא יערער על החלטת בית המשפט ויפתח בחקירה עצמאית.

שר המשפטים הארגנטינאי, הרמן גאראוונו, שהושבע לתפקידו רק בסוף השבוע, הודיע כבר כי יורה למשרדו לחקור עצמאית את הפיגוע המדובר.

הפיגוע המדובר התרחש כאשר נכנס טרוריסט לבנוני לבניין הקהילה, ופוצץ מטען חבלה שהטמין קודם לכן במכונית תופת. הפיצוץ גרם למותם של שמונים וחמישה בני אדם ולפציעתם של מאות.

התובע היהודי אלברטו ניסמן טען כי הנשיאה פתחה ערוץ חשאי עם איראן כדי לקדם את זיכויים של מחבלים איראנים שהיו שותפים לפיגוע ולפטור אותם מעונש, וזאת במטרה לקדם את היחסים המסחריים עם איראן.בממשלת ארגנטינה האשימו אותו בשקרים, והיו מי שטענו כי הוא משרתם של ישראל וארצות הברית. ניסמן נמצא מת בביתו יום לפני שהציג את ראיותיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר