המינוי התמוה של נתניהו

ביקורת על דברי שמחון: "אין להתייחס לילדים כנטל או עונש"

יו"ר המועצה לשלום הילד ד"ר יצחק קדמן מותח ביקורת על דברי אבי שמחון נגד הילודה החרדית ואומר כי "ילדים הם לא נטל". מנכ"ל הביטוח הלאומי אומר כי "לא צריך לחשוש ממנו" (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אבי שמחון (צילום: פלאש 90)

יו"ר המועצה לשלום הילד מותח ביקורת נוקבת נגד אמירותיו של אבי שמחון שתקף בעבר את הילודה החרדית ונבחר ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, מנגד מנכ"ל הביטוח הלאומי שיש לו חילוקי דעות כלכליות עמו סבור כי לחרדים אין ממה לחשוש.

קראו גם:

יו"ר המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי אינו עוסק במינויים אך מותח ביקורת נגד דבריו של שמחון בנוגע לילודה החרדית. "אני חושב שבשום פנים ואופן לא צריך להתייחס לילדים כנטל או עונש או משהו שצריך להתנצל על עצם קיומו".

"אני לא חושב שמדינת ישראל צריכה להתערב בגודל של משפחה או מספר ילדים שהיא רוצה לגדל. ילדים הם בני אדם ולא נטל וזה דבר חיובי", אומר ד"ר קדמן.

מנכ"ל הביטוח הלאומי פרופ' שלמה מור יוסף אומר כי "יש לו גישה כלכלית ובכלכלה יש גישה שונה וגישתו שונה משלי אבל אני חושב שימדדו את הצלחתו לפי פעילותו ולא לפי התבטאויותיו בעבר".

"אני לא נותן ציונים איך ממנים אנשים לתפקידים, אני מכיר אותו כאדם כלכלן עם גישה מסוימת אבל אנחנו נעבוד יחד", הוא מצהיר.

לדבריו: "לא חושב שצריך לחשוש ממנו, הוא גדל בארץ ואכפת לו ממנה ואני בטוח שהוא יעשה את הטוב ביותר. כמובן שאת המדיניות בסופו של הדבר קובעת הממשלה, הוא רק יועץ".

בהודעה של לשכת ראש הממשלה עם צאת השבת נאמר כי שמחון משמש כפרופסור באוניברסיטה העברית בירושלים ומרצה בכיר לכלכלה. מחקריו האקדמיים כוללים עבודות בנושא צמיחה וכלכלת ישראל, שחיתות ציבורית, כלכלת עבודה ומבנה ענפי של המשק, ובעבר כיהן כיו"ר הוועדה המייעצת לשר האוצר לשעבר יובל שטייניץ, וכחבר בוועדה לשינוי כלכלי חברתי והוועדה לבחינת מדדי עוני בישראל.

אלא, שלצד הרזומה הכלכלי העשיר גם סדרה של התבטאויות מקוממות. בשנת 2010 הוא השווה בין הפליטים מאפריקה לעולים לא יהודים מחבר העמים ונאלץ מאוחר יותר להתנצל. באותה שנה, הוא עורר סערה לאחר שאמר בכנס שדרות לחברה כי על החרדים להפחית את קצב הילודה: "אתם צריכים להגיד להם: 'זה חסר אחריות, אתם עושים רע לילדים שלכם, לחברה שלכם. אדם רגיל בודק כמה ילדים הוא יכול לכלכל, ואת המיסים שהוא משלם מעבירים למי שעושה שמונה ילדים בלי יכולת לכלכל אותם".

בשנת 2011 הוא פרסם מאמר בעיתון דה מרקר תחת הכותרת "8 ילדים במשפחה זה חטא" והתייחס שוב לסוגיית הילודה במגזר החרדי. לא ברור עתה כיצד יתייחס ראש הממשלה לסערה שעורר המינוי הזה, ואולי ידרוש משמחון להתנצל על אמירותיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר