שיחה חריגה ב'זאת חנוכה'

הרבי מפרמישלאן: "בחור שלומד תורה - כמו חייל על הנגמ"ש"

לאחר הדלקת הנרות, נשא האדמו"ר מפרמישלאן שיחה חריגה בפני אלפי חסידים ומעריצים. על סוריה ורוסיה: "הקב"ה בעל הבית בעולם ואנחנו סומכים עליו". על בחורי ישיבה: "כמו חייל בנגמ"ש" (וידאו)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השירה בטיש, אמש (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

חסידים ואוהדים רבים השתתפו אמש (ראשון) בטקס הדלקת נר שמיני בחצר חסידות פרמישלאן בבני ברק. לאחר הדלקת הנרות על ידי האדמו"ר, שרו הקהל מניגוני החג, ובהמשך ניגן הרבי את הניגון המסורתי בכינור עתיק.

בדברים שנשא הרבי בפני הקהל, ולפי החסידים נחשבים ל"חריגים", הוא התייחס למתרחש בסוריה וכן השווה בין בחור ישיבה שלומד תורה - לחייל צה"ל שנמצא על הנגמ"ש.

האדמו"ר מפרמישלאן (צילום ארכיון: שמוליק סופר, כיכר השבת)

"כולם רואים שהעולם היום לא רגוע" אמר האדמו"ר בשיחתו. "אחד שאל אותי 'האם צריך לפחד?', עניתי לו וודאי שבדרך הטבע צריך לפחד, אך האם זה עוזר לנו? עם ישראל נמצא מעל הטבע".

"אנחנו נמצאים ביום השמיני של חנוכה, חג שה' עשה לנו בו ניסים ונפלאות. מזוזה מימין שהיא סגולה לשמירה ונר חנוכה משמאל - זה מלמד אותנו שרק על הקב"ה אפשר לסמוך. בדרך הטבע היה עלינו לחשוש, אבל כשאנו יודעים שהכל מעל הטבע, הכל נראה אחרת".

הרבי מנגן בכינור, אמש (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

"לפני שנים רבות היתה קיימת ברית המועצות. היא התפרקה, רוסיה נשארה חזקה. כיום הרוסים נמצאים מעבר לחלונות שלנו. לאזרחים ברוסיה אולי אין מה לאכול, אבל הם עם כלי המשחית שלהם נמצאים בדמשק".

"הקדוש ברוך הוא בעל הבית בעולם ואנחנו סומכים עליו" המשיך הרבי בדברי החיזוק. "הוא מנהל הכל. אנחנו חיים באמונה. ה' ילחם לכם ואתם תחרישון".

בהמשך דבריו אמר הרבי כי "צריך לדעת שבחור ישיבה שלומד ומתפלל בכוונה יש לו חלק בצבא בדיוק כמו מי שיושב בנגמ"ש. יש יחידות בצבא שדואגות לאוכל, יש יחידות שדואגות לדברים נוספים - הכל נצרך. אבל זה ברור שבן הישיבה צריך ללמוד ברצינות ולעמוד על המשמר. להתפלל כמו שצריך ולהיות שקוע בלימוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר