ביקור נדיר • תיעוד

הרב פינטו בקבר יוסף: "בקרוב נראה את דברי אשר התחננתי"

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו נכנס הלילה עם מאות מחסידיו ואלפי מתפללים לקבר יוסף בשכם. במקום הודלקו נרות חנוכה והרב נשא דברי חיזוק: "נתפלל להקב"ה שירחם על כלל עם ישראל" • צפו (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום וידאו: קבוצת "מדברים תקשורת"; תמונות: מירי צחי)

כאלפיים מתפללים נכנסו הלילה (שני) לתפילה בקבר יוסף הצדיק בשכם, לרגל הדלקת הנר השמיני של חג החנוכה ולרגל "זאת חנוכה" ובראשם האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, מנהיגה הרוחני של קהילת "שובה ישראל", שנכנס עם למעלה מאלף מחסידיו.

בין הנכנסים: ראש מועצת שומרון יוסי דגן וסגנו דוידי בן ציון, מפקד אוגדת איו"ש תא"ל ליאור כרמלי, מח"ט שומרון אל"מ שי קלפר, מח"ט מנשה אל"מ חזי נחמה, קצין הגמ"ר שומרון - סא"ל מקי סיבוני וקצין הגמ"ר חטיבתי רס"ן אליצור טרבלסי.

הכניסה לקבר יוסף נערכה תחת אבטחה כבדה של כוחות צה"ל, בהדלקת נרות חנוכה כובד מפקד אוגדת איו"ש תא"ל ליאור כרמלי.

קציני צה"ל בשומרון ובכירי המועצה האזורית שומרון שאיבטחו את הפמליה של הרב פינטו וחסידיו, נקטו באמצעי ביטחון מיוחדים והגבירו את השמירה בצמתים מירושלים ועד לעיר שכם.

האדמו"ר רבי יאשיהו התקבל בבסיס חטמ"ר בקבלת פנים מיוחדת על ידי רבני היישובים, מפקדי השטח, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וסגנו דוידי בן ציון.

לאחר שנפתח הציר, יצאה השיירה לעבר הציון שם השתתף האדמו"ר ונשא דברי חיזוק בבית המדרש הסמוך על הזכות הגדולה להתפלל במקום הקדוש ולהשתטח על ציון הצדיק. הרב דיבר בהתפעלות על מסירות הנפש של ראשי המועצה שלא מתפעלים מהמניעים והעיכובים ועושים הכל כדי לשמור על הקבר.

אנחנו בנר שמיני של חנוכה. כח עם ישראל לצאת, בזמן קצר ביותר, מחושך ואפלה, לאור גדול, כאשר התהפך יוסף מיד מקצה לקצה, וזוהי העבודה שבימי החנוכה", אמר הרב פינטו.

"והנה שנתבונן, נמצא שגזרת היוונים, היתה גזרה לאבד הכוח של עם ישראל, להפוך מצב ברגע, מדבר לדבר והנה שלוש גזירות גזרו היוונים: לבטל את השבת, את הברית מילה ואת עיבור החודש", המשיך הרב, "וכשנתעמק נמצא, שכוח שלושת המצוות הללו, הם כוח של שינוי והתחדשות; שבת משנה את המהות של האדם, כמו שמצאנו בחז"ל שאפילו פניו של אדם משתנות ביום השבת; מילה, משנה את האדם ומכניסה אותו להיות בן ישראל וכן, עיבור החודש, נותן את הכוח לכל החודש וכמו שמצאנו, שבשנה אחת, עם ישראל לא עשו יום הכיפורים ומדוע? משום שהגויים גזרו לא לעבר את החודש ואם לא מעברים את החודש נאבדים מועדי ישראל ואפילו יום כיפור מתבטל".

הרב סיים את דבריו ואמר: "נתפלל להקב"ה שירחם על כלל עם ישראל ובזכות היום הקדוש הזה, נר שמיני של חנוכה וכוחו של יוסף הצדיק, ישפיע הקב"ה, שפע ממרום ונראה בחוש את דברי אלו אשר התחננתי לפני ה' בקרוב ממש".

יוסי דגן ראש מועצת שומרון אמר כי "הגענו לכאן יחד עם אלפי יהודים מהארץ מחו"ל כדי להדליק כאן יחד עם מפקד אוגדת איו"ש את הנר השמיני של חנוכה. תפקידנו להוסיף עוד אור והאור הזה דוחה את החושך. אני מקווה ששנה הבאה כשנבוא להדליק נר חנוכה עם מפקדת צה"ל ועם יהודים מכל העולם, זה יהיה במקום עם ריבונות ישראלית מלאה כפי שראוי למקום קדוש כמו קבר יוסף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר