מהבוקר: נהגי סופרבוס שובתים ל-11 שעות

מאות נהגים בחברת סופרבוס בערים השונות בהן: בית שמש, מבשרת ציון, עפולה, נצרת בית שאן ועוד, פתחו הבוקר בשביתה בת 11 שעות במחאה על אי ההסכמה להכיר בוועד העובדים (רכב)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Yossi.malki)

מאות נהגים בחברת סופרבוס פתחו הבוקר (שני) בשביתה, בעקבות סכסוך בין העובדים להנהלה במספר נושאים וביניהם האיסור להתאגד לוועד עובדים ותנאי העסקתם. בין הערים השובתות: בית שמש, מבשרת ציון, עפולה, נצרת בית שאן ועוד.

זו אינה השביתה הראשונה בתקופה האחרונה, בשבוע שעבר שבתו הנהגים לראשונה בשביתת אזהרה בת חמש שעות, ועתה כאמור מחריפים העובדים את צעדיהם ל-11 שעות במחאה על סירובה של ההנהלה להכיר בוועד העובדים ולשבת עמו למשא ומתן כנדרש בחוק.

עוד בנושא: הבוקר: נהגי סופרבוס השביתו את האוטובוסים

עופר בוטל חבר הנהגת וועד העובדים אמר כי "ההנהלה מסרבת להכיר בנו כוועד נובעת מפחד משינוי ואנוכיות. תנאי ההעסקה הירודים מובילים לעזיבת נהגים ולמחסור קבוע בנהגים, וכל רצון העובדים הוא לדון בקידום החברה, כך שתהפוך ליעד מבוקש לנהגים, לרווחת ההנהלה, העובדים והנוסעים. במקום זה, מוכנה החברה לספוג הפסדים כספיים, ולגרום נזק לנוסעים –העיקר שלא להכיר בוועד".

650 הנהגים בסופרבוס עובדים בשני אשכולות: אשכול העמקים ואשכול בית שמש ופרוזדור ירושלים. נהגי החברה החליטו להתאגד בכח לעובדים. הנהגים טוענים לתנאים נמוכים בענף, נסיעה של שעה, מוגדרת כארבעים דקות בלבד ומתוגמלת בהתאם; הנהגים חייבים לעבוד בפיצולים, ולא לקבל תשלום על השעות הריקות שביניהם ולסוף - אין כל הגדרה מתי מסתיים יום עבודה, עובדה המתבטאת בשעות עבודה העולות על המקובל בענף.

מחברת סופרבוס נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "הנהלת סופרבוס מוקירה את עובדיה ופועלת להטבת תנאי עבודתם. רק לאחרונה הצליחה הנהלת החברה להגיע לסיכום עם משרד האוצר אשר יאפשר את העלת שכר הנהגים ב-20% החל בינואר הקרוב. הנהלת סופרבוס כיבדה ומכבדת את זכות ההתארגנות של עובדיה ופעלה ופועלת כדין בעניין זה. ההנהלה מכבדת את זכותם של העובדים לבחור את ארגון העובדים שייצג אותם. בימים אלה פועלים שני ארגוני עובדים במקביל לצירוף עובדי החברה לשורותיהם".

"ברגע שיסתיימו תהליכי ההתארגנות ותתחוור בחירתם של העובדים תכבד ההנהלה בחירה זו ותפעל כמצוות החוק בעניין זה. למרבה הצער דחה ארגון כוח לעובדים את הצעתו של הממונה על יחסי העבודה להמתין ולהימנע מנקיטת צעדים ארגוניים העלולים לפגוע בציבור הנוסעים עד התבהרות התמונה. כאמור, הנהלת סופרבוס עושה ותעשה ככל הניתן למנוע ולמזער ככל הניתן פגיעה בציבור הנוסעים ובשירות הניתן לו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר