חיים במתנה

נפצע ממחבל שהנחית פטיש על ראשו: "קיבלתי את חיי במתנה"

ערבי שעבד עם אריה דויטש ריסק פטיש של חמישה קילו עם ראשו לפני שבע שנים, מאז הוא החלים וחזר לחיים - וגם לעבוד עם ערבים. "קיבלתי את החיים במתנה" הוא אומר בראיון ל"כיכר השבת" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
דויטש (בחולצה לבנה) חוגג את הצלתו, הבוקר (צילום: נפתלי איזנברג)

שבע שנים אחרי פיגוע הדקירה בעיר החרדית בו נפצע באורח קשה אריה דויטש, הוא חוזר לאותו יום קשה בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" ואומר כי חייו השתנו מהקצה אל הקצה.

הפיגוע התרחש בשעות הבוקר המוקדמות של עוד יום עבודה שגרתי בתחום השיפוצים. המחבל, אחמד נאגי'ם שעבד עם דויטש, הנחית על ראשו פטיש של חמישה ק"ג ופצע אותו באורח קשה. שלושה אברכים נוספים נפצעו באורח קל.

צוותי הצלה מצאו את דויטש שרוע בתוך שלולית דם לאחר הפיגוע, הוא הובהל באורח קשה לבית החולים, שם עבר סדרת ניתוחים ובמשך שבועות נלחמו הרופאים על חייו. כעובר תקופה שוחרר לביתו ומאז בכל שנה הוא עורך סעודת הודיה על הנס הגדול.

היום, ציין דויטש את הנס בסעודת הודיה שהתקיימה בבית הכנסת "חסדי אבות" בעיר, בהשתתפות עשרות מתפללים, מכריו ובני משפחתו.

"אני מאוד מתרגש ביום הזה", הוא אומר, "אני מרגיש משהו מיוחד עם הזכות הזו של 'זאת חנוכה', שניצלתי ביום הזה וקיבלתי את החיים במתנה. אם תרצה, נולדתי מחדש".

הפינוי מזירת הפיגוע, לפני שבע שנים (צילום: Jorge Novominsky/Flash90)

דויטש מספר כי מאז שניצל וחזר לשגרת יומו - חייו השתנו מבחינה גשמית ורוחנית: "במובן מסוים החיים שלי השתנו לגמרי. החיים לא אותם חיים כמו קודם הפיגוע. אני אדם אחר. בכל יום שאני מתעורר אני מודה לקדוש ברוך הוא שאני חי. התפילה שלי אחרת".

מאז אמנם לא התרחשו פיגועים בעיר, אך הסכנה מרחפת מידי יום, כך לטענת תושבים בעיר, זאת בשל הגעתם של פועלים פלסטינים רבים לעבוד בבנייה. "יש בי חשש שפיגוע דומה יתרחש בעיר מודיעין עילית, אבל הפחד הזה קיים בכל הערים, בכל מקום שאני נמצא" אומר דויטש.

הפיגוע לא גרם לדויטש להחליף מקצוע בתחום המזגנים, וגם היום הוא עובד לצד פועלים ערבים: "אני נזהר יותר כיום מפועל ערבי. אי אפשר להסביר את התחושה כשאתה עובד היום עם פועל ערבי".

מי שחתר למגע ונטרל את המחבל היה הרב יעקב רוזנשטיין, איש חינוך וממקורבי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. בשיחה עם "כיכר השבת" הוא משחזר: "מתוקף תפקידי כמנהל תלמוד תורה היה לי אקדח והוזעקתי לזירה על ידי כוחות הצלה שבזמנו הייתי חלק מהם ואחד התושבים לקח אותי טרמפ לשם. כשהגעתי המחבל ניסה לדקור אותי ויריתי בו".

"היה שם חסד השם גדול. העיר הייתה סגורה לערבים אבל הכול עבר והיום אין לזה משמעות", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר