דו"ח העוני האלטרנטיבי

כמיליון ילדים חיים בעוני; 14% נאלצו לא לאכול יום שלם

עמותת לתת מפרסמת את דו"ח העוני האלטרנטיבי, לפיו ישנם 2.6 מיליון עניים בישראל. הדו"ח סקר את חמישה תחומים של צרכים חיוניים: דיור, בריאות, ביטחון תזונתי, יוקר המחיה והשכלה (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

לא יחדל אביון מקרב הארץ: בשבוע שעבר פרסם המוסד לביטוח לאומי את דו"ח העוני שלו, המתבסס על סקרי הוצאות משקי בית של הלמ"ס, ולפיו 1.7 מיליון ישראלים נמצאים מתחת לקו העוני, היום יתפרסם דו"ח העוני האלטרנטיבי של עמותת לתת ולפיו 2.6 מיליון חיים בעוני, בהם 1,626,000 בגירים ו-998,000 ילדים.

הדו"ח של לתת מתבסס על סקר בקרב 500 איש מהאוכלוסיה הרגילה ו-700 איש מהאוכלוסייה הנתמכת על ידי ארגונים ועמותות. הסקר בוחן את מידת המחסור בחמישה תחומים של צרכים חיוניים: דיור, השכלה, בריאות, ביטחון תזונתי והיכולת לעמוד ביוקר המחיה.

עוד בנושא:

הפנים מאחרי דו"ח העוני: "אנחנו לא יכולים לשלם דברים לילד, הלב נקרע זה הורג אותנו".

נפתח בנתונים הקשים על עוני בקרב ילדים. 14% מההורים אמרו כי הילדים נאלצו לעיתים לא לאכול יום שלם כי לא היה מזון בבית, 27% אמרו כי ילדיהם חוו רעב בשנה האחרונה, 37% דילגו על ארוחה או צמצמו אותה. כ-25% אמרו כי שלחו את ילדיהם ללא אוכל לבית הספר אצל 4% זהו מצב קבוע, 14% העידו כי הילדים התנסו כבר בקיבוץ נדבות, איסוף אוכל מהאשפה או גניבת אוכל.

ומה כבר יש לאכול? 31% דיווחו כי הילדים ניזונים בעיקר מפחמימות או (28%) מלחם וממרח בלבד. 62% דיווחו כי נאלצו לוותר על תרופות או טיפול רפואי לילד.

בקרב הקשישים המצב גרוע לא פחות. 96% מהקשישים אמרו כי קצב הזקנה לא מאפשרת להם קיום בכבוד, 52% לא יכולים לשלם עבור תרופות וטיפולים, 43% סובלים ממחסור בארוחות מזינות.

כאמור הדו"ח מפרט 5 תחומי חיים לפיהן נקבע העוני. בתחום הדיור, ל-9% אין קורת גג, 54% לא הצליחו לשלם על מים וחשמל ורובם נותקו מהם, 41% סיפרו כי אין להם תנור חימום או שיש ואין ביכולתם להשתמש בו.

בתחום הבריאות, 90% ויתרו על קניית תרופות, 40% באופן קבוע ו-49% ויתרו לעיתים, נתונים זהים נרשמו בוויתור על טיפולי שנים. 65% בעלי ביטוח בריאות בסיסי בלבד, (לעומת 17% בכלל הציבור), 53% הרגישו צורך בתמיכה נפשית אך נאלצו לוותר בשל העלות.

גם הביטחון התזונתי בשפל. 90% העידו כי סבלו ממחסור במזון, 55% סבלו מכך לעיתים קרובות או רוב הזמן, 56% דילגו על ארוחות או צמצמו אותן. 23% לא אכלו יום שלם 37% חשו רעב, 29% ירדו במשקל, 12% חיפשו אוכל בפחים. 57% נעזרו בארגונים שהעניקו להם מזון.

בתחום התעסוקה, 47% עובדים אבל עדיין חיים בעוני, 46% עובדים במשרה חלקית, 64% עובדים אך ללא מלא הזכויות, 44% אינם עובדים ו-32% חשים חוסר ביטחון תעסוקתי.

לגבי ההתמודדות עם יוקר המחיה, 18% העידו כי תכננו להשים קץ לחייהם בגלל מצבם, 39% אמרו כי מצבם הורע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר