כך נעצרו החשודים • תיעוד דרמטי

סוכן חרדי חשף רשת של סחר בסמים ונשקים במאה שערים

רשת ענק של סחר בסמים, נשקים ורכבים גנובים, בשכונת מאה שערים וברמת בית שמש נחשפה על ידי המשטרה לאחר ששתלה סוכן חרדי שפעל כסוכן סמוי • רוב העצורים חרדים ודתיים • צפו (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילומים: חטיבת דובר המשטרה, פלאש 90)

"מאה שערים של לילה": משטרת ישראל חשפה רשת של סחר בסמים ונשקים בשכונת מאה שערים וברמת בית שמש באמצעות סוכן חרדי, במסגרתה נעצרו עשרות חשודים, מרביתם - בנושא הסחר בסמים - חרדים ודתיים ואילו בנושא הסחר בנשק וברכבים הגנובים העצורים הינם בני מיעוטים.

עד כה הוארך מעצרם של 12 מהעצורים עד ליום חמישי עם הצהרת תובע אודות כוונה להגיש כתבי אישום במהלך תקופת המעצר.

החקירה החלה בעקבות מידע מודיעיני שנאסף במשטרה על פעילות סמים בשכונת מאה שערים בירושלים. בעקבות המידע התקבלה החלטה לאתר ולהפעיל סוכן משטרתי סמוי ולהטמיעו בחברה החרדית.

במשטרה מספרים כי "יחידת הסוכנים בימ"ר ירושלים איתרה לפני כשנתיים צעיר, בן למשפחה דתית שהתחנך בישיבה בירושלים. לאחר איתורו ומשעמד בתבחינים הנדרשים ונמצא מתאים לפעול כסוכן משטרתי סמוי, השתחרר מצה"ל והתגייס למשטרת ישראל".

בתום תקופת הכשרתו של הסוכן החרדי הוא החל לפעול כסוכן סמוי בשכונת מאה שערים שבה גילה סביבה חדשנית ולהגדרתו גילה כי ישנה "מאה שערים של יום ומאה שערים של לילה". במשטרה אומרים כי הסוכם גילה להפתעתו כי "מרדת החשיכה ישנה התנהלות ערה של סחר בסמים בפיצוציות וסמטאות השכונה".

"השוטר הסמוי הצליח להתערות בחברה החרדית", מספרים במשטרה: "הבחין בעסקאות סמים שהתבצעו והחל לרכוש מהסוחרים, באופן מבוקר, סמים מסוגים שונים".

במהלך פעילותו של הסוכן בתוך שכונת מאה שערים אף רכש רכב גנוב שהוצע לו וכלי נשק משני ערבים העובדים בשכונה שהתברר כי הינם תושבי שטחים מאזור חברון השוהים ועובדים במקום ללא היתר.

לאחר מספר חודשים בהם פעל באופן סמוי בשכונת מאה שערים, הועבר השוטר הסמוי לפעול כסוכן במגזר החרדי ברמת בית שמש.

במהלך פעילותו רכש הסוכן המשטרתי הסמוי כמה עשרות ק"ג של סמים בשווי כולל של מאות אלפי שקלים, רכב גנוב, 2 תתי מקלע מסוג קרל גוסטב משופרים, רובה סער מסוג M -16 ותחמושת.

פעילותו של השוטר הסוכן הסמוי בתא שטח מורכב שנמשכה כשנה וחצי, הביאה להפללתם של 60 סוחרים שחלקם יעדי פשיעה מרכזיים בתחום הפשיעה החמורה.

החל משעות הבוקר (שלישי) עצרו עד כה כוחות המשטרה בהם שוטרים, בלשים ולוחמי מג"ב, 45 חשודים תושבי ירושלים, בית שמש, מרכז הארץ ואיו"ש אשר סחרו ומכרו סמים ואמצעי לחימה לסוכן המשטרתי שפעל בקרבם, ביניהם 2 קטינים בגילאי 15-17. צפויים מעצרים נוספים.

כמו-כן, בין העצורים גם צעיר תושב דרום הארץ שעבר להתגורר בירושלים בעקבות החלטת בית משפט קודמת בעניינו אשר הורתה על הימצאותו בחלופת מעצר בישיבה בירושלים. במהלך שהייתו בחלופת מעצר זו איתר קטינים, הדיח והפעיל אותם במכירת סמים, גם לסוכן המשטרתי הסמוי.

הלילה בתום פעילותו של השוטר הסוכן הסמוי, העניק לו מפקד מחוז ירושלים תעודת שוטר ואקדח אישי ושיבח אותו על פעילותו כנגד הפשיעה החמורה.

מפקד המחוז הוסיף ושיבח את היחידה המרכזית על הפעילות המאתגרת וציין כי "מדובר בהפעלה מורכבת מאד, בתאי שטח מאתגרים וחשדנים כלפי משטרה. הכשרתו המקצועית של הסוכן ע"י הבלשים המנוסים, לצד יכולות הלמידה של הסוכן, תושייתו ואמונתו בצדקת הדרך, הביאה להפללתם של 60 חשודים והרחקתם מהציבור הנורמטיבי, למען בטחון תושבי שכונות מאה שערים ורמת בית שמש ובטחון תושבי העיר ירושלים כולה".

השוטר שפעל כסוכן סמוי אמר: "אני מבקש להודות לכל מי שליווה אותי לכל אורך התקופה, מאמין ומקווה שפעילותי כנגד מחוללי הפשיעה תביא שקט וביטחון לתושבים הנורמטיביים בשכונות העיר ותמנע התדרדרות של תמימים למעגל הפשיעה. כנאמר בספר דברים 'ובערת את הרע מקרבך' , אני תקווה כי נשכיל לקיים את הטוב ולבער את הרע במטרה לחברה טובה יותר".

הרכב הגנוב שרכש
אחד הנשקים
אחד הנשקים
הסמים שהסוכן הסמוי רכש

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר