המנפיצים מכים שוב

בית החולים הדסה: "התמונה שמופצת אינה של התינוק הפצוע"

גולשים הפיצו ברשתות החברתיות תמונה של תינוק קטוע רגל וטענו כי מדובר בפעוט שנפצע בפיגוע בדריסה בכניסה לירושלים. בדיקה בגוגל מגלה: מדובר בתמונה ישנה של ילד בריטי חולה (חדשות)

בני סולומון | כיכר השבת |
זירת הפיגוע לצד מקור התמונה שהופצה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 וצילום מסך)

גורמים שונים מפיצים מאז אמש (שני) תמונה של תינוק שכף רגלו נקטעה וטוענים כי מדובר בתינוק יותם שמואל בן יעל (סיטבון) שנפצע בפיגוע הדריסה אמש בכניסה לירושלים באופן קשה שכף רגלו נקטעה לאחר שהרופאים לא הצליחו להציל אותה.

התמונה שהופצה אינה קשורה כלל לתינוק הפצוע, שהוריו ביקשו שלא לפרסם את תמונתו. בעקבות הפרסום ברשתות החברתיות ובקבוצות הווטסאפ, הנהלת בית החולים 'הדסה' בירושלים פרסמה הערב הבהרה כי לא מדובר כלל בתינוק ישראלי, אלא בתמונה ישנה שפורסמה באתר ה"דיילי מירור" הבריטי לפני מספר חודשים.

בהודעה חריגה שהוציא בית החולים, נכתב כי: "בשעות האחרונות מופצת באמצעות קבוצות ווטסאפ וברשתות החברתיות תמונה ובה נראה פעוט חבוש כשכף רגלו קטועה. חשוב להבהיר - זה איננו התינוק שנפגע בפיגוע הדריסה אתמול בגשר המיתרים ומטופל בהדסה".

מכאן נלקחה התמונה הישנה (צילום מסך)

הנהלת בית החולים אף פרסמה קישור לכתבה בה מופיעה התמונה, כתבה העוסקת בתינוק בריטי שחלה בדלקת קרום המוח ונאבק על חייו, ובמהלך הטיפול הרפואי נאלצו רופאיו לכרות את כף רגלו.

כזכור, יותם שמואל בן השנה ושלושה חודשים נפצע קשה בפיגוע הדריסה בכניסה לירושלים. הוא אושפז בתחילה בבית החולים שערי צדק הועבר לטיפול בבית החולים הדסה עין כרם לאחר הידרדרות במצבו, רופאיו נלחמו להציל את רגלו במשך שעות ארוכות, אך למרבה הצער נאלצו לקטוע חלק ממנה. מצבו של הפעוט מוגדר כבינוני ולא נשקפת סכנה לחייו, ובשעות הקרובות ינסו הרופאים להעירו.

אביו, בנימין סיטבון אמר מוקדם יותר היום ל"כיכר השבת" כי "הוא ברוך השם בסדר. תתפללו שהרגל שלו תהיה בסדר. כואבת לו הרגל אבל הוא חזק. באים אלינו לבית החולים, תודה רבה לגולשים, שימשיכו להיות מאוחדים. כל עם ישראל אחים זה לזה".

"המסר שלי לעם ישראל הוא חיבוק. להפסיק את המחלוקת וההבדלים. בסופו של דבר יש לנו תורה אחת והשם אחד ושנמשיך הלאה" הוסיף האב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר